Annons

Sibylla vinner pris som Årets Franchisekedja

zoom Sibylla har tilldelats utmärkelsen ”Årets Franchisekedja” 2016 vid den årliga Frannygalan på Grand Hotel i Stockholm.
Sibylla har tilldelats utmärkelsen ”Årets Franchisekedja” 2016 vid den årliga Frannygalan på Grand Hotel i Stockholm.
NYHETER. Hamburgarkedjan Sibylla har kammat hem utmärkelsen ”Årets Franchisekedja”. Bakom segern ligger stora förändringar och fokus på att utbilda franchisetagarna runtom i landet. 
Annons

Joakim Carlsson, vd, Sibylla säger att priset innebär ett erkännande för hela organisationens arbete med att utvecklas från ett traditionellt gatukök till en modern svensk snabbmatskedja.

– Jag är oerhört glad över utmärkelsen ”Årets Franchisekedja” och ser det som ett kvitto på att vi tillsammans med våra franchisetagare har lyckats med vårt arbete att utveckla Sibylla. Dagens utmärkelse ger oss alla extra energi att fortsätta med det viktiga och nödvändiga arbetet, säger han.

Frannygalan anordnas varje år av intresseorganisationen Svensk Franchise. Sibylla fick motta utmärkelsen under en prisutdelning som gick av stapeln lördagen den 19 mars på Grand Hotel i Stockholm.

Varför tror du att ni vann?

– Vi har genomgått en stor förändring och den har lyckats. Vi gick från en gatukökskedja till en modern snabbmatskedja. Dels har vi rustat och investerat i alla sibyllakök och sedan byggt nya restauranger och vi har utbildat alla franchisetagare och deras medarbetare, säger Joakim Carlsson.

– För fyra år sedan gjorde vi en handlingsplan för alla franchisetagare och där fanns 1 200 punkter med förbättringar och i förra året hade vi åtgärdat över tusen av dessa punkter och förra året ökade vi vår omsättning med 38 miljoner kronor.

Hur ska ni fortsätta ert arbete vidare nu?

– Vi fortsätter på inslagen linje med att sätta franchisetagaren och deras medarbetare i centrum. Vi har en lång tradition men vi måste också våga förändras när marknaden gör det. Det viktigaste från vår synvinkel är att göra alla delaktiga, säger Joakim Carlsson.

Tältet som kan bli sommarens marginalförstärkare

Tältet som kan bli sommarens marginalförstärkare

Glampingkonceptet blir alltmer populärt och inte undra på det. ”Med ett riktigt bra glampingtält känns det som att sova under bar himmel”, säger Ulf Waldekrantz, som representerar Nordisk på den svenska marknaden...