Annons

Utvecklar framtidens digitala mötesbokningar

zoom Ett kvitto på Radisson Hotel Groups fokus på kundnytta är de två vinsterna i European Customer Experience Award, CXA, ”För bästa strategi och bästa användning av teknik” som deras bokningstjänst Book it easy nyligen kammade hem.
Ett kvitto på Radisson Hotel Groups fokus på kundnytta är de två vinsterna i European Customer Experience Award, CXA, ”För bästa strategi och bästa användning av teknik” som deras bokningstjänst Book it easy nyligen kammade hem.
Den globala hotellkedjan Radisson Hotel Group satsar på digitala upplevelser i nära samarbete med sina kunder. Lösningen gör det möjligt för mötes- och eventbokare att få tillgång till mötesrum med hög standard på ett effektivt och användarvänligt sätt.

Radisson Hotel Group, som är en ledande global hotellkedja, utökar sin innovativa bokningsplattform ”Book it Easy” till att omfatta över 100 hotell i Europa och introducerar den även på några av kedjans affärshotell i Afrika.

Företaget erbjuder ett brett utbud av lösningar för hotellboende, möten och evenemang. Nu lanseras en digital plattform för bokning av möten och konferenser, Book it Easy, som är utvecklad i nära samarbete med deras kunder. Tjänsten löser behovet av att snabbt kunna boka möteslokaler, anpassade efter kundernas behov. Målet med tjänsten har varit att skapa en digital användarupplevelse i världsklass.


Johanna Wessman Fresnel, Area Director of Meeting & Events – Northern Europe på Radisson Hotel Group.

– Vi har satt kundupplevelsen i första rummet, därför är vi extra stolta över de två vinsterna i European Customer Experience Award, CXA, ”För bästa strategi och bästa användning av teknik”. Till exempel går det att få en visuell upplevelse av mötesrummet, en digital 360-graders rundtur vilket är mycket uppskattat av våra kunder, säger Johanna Wessman Fresnel, Area Director of Meeting & Events Northern Europe på Radisson Hotel Group.

Bara i Norden och Baltikum erbjuds nästan 300 bokningsbara mötesrum, och tjänsten är utvecklad i nära samarbete med deras kunder och möjliggör bokning i realtid på hotell runt om i världen. Redan över 100 hotell erbjuder denna digitala bokningstjänst i Europa och nu introducerad i städer såsom Dubai, Kapstaden och Johannesburg, det ska bli väldigt intressant att se hur det tas emot av marknaden. Vår ambition är att fortsätta inkludera flera hotell i tjänsten, säger Johanna Wessman Fresnel.

Många av de som använder tjänsten är ute efter flexibiliteten att kunna boka med kort varsel, och vi ser stor efterfrågan på våra hotell nära flygplatser eller andra knutpunkter. Kraven på teknik och utformning av mötesrummen är höga.

– Konkurrensen från de stora bokningssajterna är påtaglig, de är också skickliga på att utveckla digitala användarupplevelser, men Book it Easy har vi utvecklat själva, vilket gör den skalbar samt möjliggör sammanlänkning med andra system. Vi har sett ett enormt intresse från våra största kunder som är angelägna om att förenkla venue sourcing för sina möten vilket sporrar oss att vidareutveckla tjänsten och vi jobbar just nu med flera kunder där vi anpassar lösningen för att möta deras unika företagsbehov. Som mötesbokare behöver du bara fylla i önskat datum, antal deltagare samt välja hel eller halvdagstillgång för rummet, fortsätter hon.

Book It Easy ger användarna många fördelar såsom visuell upplevelse av mötesrummen och skräddarsydda paket där konferens- och AV-utrustning är inkluderade. Inbyggd i servicen finns även en ”lägsta tillgängliga pris-garanti”. Dessutom kompenserar Radisson Hotel Group automatiskt koldioxidutsläpp för varje möte och evenemang som äger rum på hotellen, utan extra kostnad för kunden.

Boka mötesrum direkt

Radisson Hotel Group och Book it Easy

• Radisson Hotel Group är ett ledande globalt hotellbolag som erbjuder boende, möten och evenemangslösningar över hela världen.
• Book it Easy-plattformen är en bokningstjänst för möten och evenemang med ett sömlöst bokningssystem och ett urval av skräddarsydda paket.
• Plattformen erbjuder enkel och realtidsvisning av tillgänglighet för möteslokaler och flexibilitet i bokningsalternativ.
• Genom samarbete med First Climate, sker klimatkompensation av möten via projekt runt om i världen som bidrar till att minska utsläppen samt har en positiv social inverkan.