Annons

”Nöjda medarbetare ger nöjda gäster”

zoom Virpi Törnroth blir ny hotelldirektör för Clarion Hotel Amaranten.  Foto: Pressbild
Virpi Törnroth blir ny hotelldirektör för Clarion Hotel Amaranten. Foto: Pressbild
KARRIÄR. Virpi Törnroth är en riktig veteran med över 30 års erfarenhet av hotellbranschen. Tidigare har hon jobbat med sälj och som vd. I september tillträder hon som ny hotelldirektör för Clarion Hotel Amaranten på Kungsholmen i Stockholm.
Annons

Grattis till nya jobbet, hur känns det?

– Tusen tack! Det känns fantastiskt roligt med en ny och spännande utmaning.

Vad fick dig att tacka ja till jobbet?

– Clarion Amaranten är ett fantastiskt och unikt hotell och att dessutom komma  tillbaka till Clarion familjen i kombination med att utveckla hotellet till Kungsholmens vardagsrum går ju inte att tacka nej till.

Vad blir viktigast i ditt uppdrag?

– Att utveckla produkten och att skapa de bästa förutsättningarna för mig och mitt team att leverera vårt servicelöfte: Öka livskvaliten för våra gäster och medarbetare.

Vad ser du mest fram emot, vad ska bli roligast?

– Att tillsammans med teamet stärka hotellets position ytterligare och att utveckla hotellet till en självklar mötesplast för såväl tillresta gäster som för locals –  våra locals ska älska oss lika mycket som vi älska dem!

När insåg du att du ville jobba i hotellnäringen?

– Hotell har alltid faschinerat mig, sen jag var 18 år och började arbeta på hotell så har jag känt att det är i den här miljön jag hör hemma. Jag kan sitta på ett i en hotellobby flera timmar och bara insupa atmosfären och njuta av pulsen.

Vad för typ av ledare är du?

– Jag är ärlig, tydlig, engagerad och coachande. För mig är det självklart att skapa en varm och nära relation till mina medarbetare samtidigt som jag har höga krav på mig själv och mitt team.

Vad har du för mål och ambitioner med Amaranten?

– Amaranten ska bli Kungsholmens vardagsrum för alla, vi ska sätta Amaranten och Kungsholmen på kartan!

Kommer pandemin att utgöra en extra stor utmaning?

– Vi ser äntligen ”ljuset i tunneln” och vi är så redo att och möta gästerna igen och leverera bästa gästupplevelsen. Nu handlar det nog mera om att lära oss att balansera vad som är de bestående kraven dvs det ”nya normala.”

Du har tidigare varit hotelldirektör för Hotel Tapto, och dessförinnan försäljningschef inom hotellbranschen, vilka erfarenheter tar du med dig från dina tidigare uppdrag?

– De är olika delar jag tar med mig, men det som är gemensamt är vikten av samarbete, kommunikation, flexibilitet och att sälja är att ge service!

Hur ska du få med dig personalen?

– Jag kommer att lyssna, lära och vara nyfiken. Jag strävar alltid efter att skapa en laganda och transparens i teamet. Hög medarbetarnöjdhet är ett av mina främsta mål, eftersom nöjda medarbetare ger nöjda gäster.