Annons

Det är Sveriges bästa affärshotell

zoom Ett ställe där affärsresenärer vill vara. Nu prisas Clarion Hotel Arlanda.
Ett ställe där affärsresenärer vill vara. Nu prisas Clarion Hotel Arlanda.
NYHETER. Med internationell prägel och ett tydligt kundfokus har Clarion Hotel Arlanda Airport blivit populärt bland affärsresenärer. Nu har de tilldelats utmärkelsen Sveriges bästa affärshotell. 
Annons

Utnämningen kommer från Scandinavian Service & Quality Award, som har ett unikt tillvägagångssätt för att utvärdera kvalitetsarbete och gästnöjdhet. Efter att tidningarna Affärsresenären och Kick Off nominerat 30 kandidater tog SSQ Award vid. Bland annat dammsuger man sajter för gästomdömen och kombinerar detta med så kallad mystery shopping.

Besöksliv ringde upp Pernilla Johansson, General Manager på Clarion Hotel Arlanda Airport.

Varför vann ni tror du?

− För att vårt team gör allt med äkta passion och för att servicen kommer från hjärtat. Vi är en levande mötesplats och utvecklar ständigt vår produkt med kvalitet i fokus. Vi är experter på möten och det ska våra kunder uppleva när de är hos oss.

Berätta hur analysen gick till?

− SSQ Award gör en genomlysning av 170 olika sajter med gästomdömen, kombinerat med mystery shopping utan att vi vet om det. Så det är verkligen en utvärdering av den riktiga servicen. Mätningen av gästomdömen på nätet sker dessutom under ett helt år, vilket gör att det blir bra spridning. Vi har haft en jämn och fin kvalitet, och det gör mig otroligt stolt.

Vad gör ett bra affärshotell?

− Det handlar om att se gästen, oavsett vilka lägen det är. Små saker som ett ”god morgon”  i korridoren, ett varmt och härligt välkomnande vid frukosten och det personliga bemötandet i receptionen. Att vara nyfiken på gästen och göra mer av varje detalj.

− Clarion har som vision att öka livskvaliteten för både gäster och medarbetare och man måste tänka inifrån och ut. Medarbetarna är det viktigaste vi har och har man inte med sig dem, kommer inga gäster. När jag började på Clarion Arlanda slogs jag direkt av att det är en genuin, äkta och passionerad service här.  

Vilka trender ser du på området?

− För att fortsätta kunna hålla hög servicenivå behöver vi vara mer delaktiga i den digitala utvecklingen, allt bokning till incheckning och informationsflöde. Digital utveckling är A och O för att vi ska kunna nå alla målgrupper. Kombination av det digitala och det genuina, varma välkomnandet tror jag blir nyckeln till framgång i framtiden.