Annons

Här är Göteborgs-hotellets helt nya koncept

zoom Inriktningen för Dockyard kommer fortsatt vara hotell, konferens och restaurang.
Inriktningen för Dockyard kommer fortsatt vara hotell, konferens och restaurang.
NYHETER. Namnbyte, ny bankettsal med plats för flera hundra och satsningar på restaurang. Hos Dockyard hotel i Göteborg genomgår man just nu massiva förändringar. Omsättningsmål är att maxa från 35 till 50 miljoner.  
Annons

Startskottet började den 3 februari när hotellet bytte namn från Nya varvet studios till Dockyard Hotel. Men Magnus Flygare som är vd för hotellet berättar att det kommer ske fler stora förändringar.

– Vi ska försöka få det här annars så anonyma hotellet mer känt och mer rustat för framtiden. Vi kommer att bygga om restaurangen och i månadsskiftet april till maj kommer det vara en färdig bankettsal som kommer kunna rymma upp till 400 personer, säger Magnus Flygare.

Det kommer även att byggas ett nytt kök och en ny varenda med utgång till vattnet med 100-120 sittplatser.

Öka restaurangkapaciteten

–  En anledning till omgörningen är att vi vill öka vår restaurangkapacitet. Västra Götaland bygger ett eget campus i anslutning till hotellet vilket för oss kommer leda till en större beläggning, säger Magnus Flygare.

Magnus berättar vidare att etapp två i omgörningen av hotellet är att samla allt under ett och samma tak och att det i sin tur gör att de kommer kunna jobba mer effektivt i framtiden. Än så länge har omgörningen kostat 20 miljoner kronor. och än så länge ligger.  

– Jag vågar inte säga hur mycket de andra etapperna kommer att kosta men jag gissar på att vi kommer att landa på lika mycket till, säger Magnus Flygare.

Hur mycket växer hotellet i storlek?

– Vi kommer inte växa i antal rum men däremot hoppas vi få ut fler konferenslokaler. I dag har vi sex stycken men det kommer bli åtta. Vi har också en ambition att öka vår omsättning från 35 miljoner kronor 2015 till 50 miljoner 2018.

Hur ska ni nå dit?

– Genom att vi gör en så stor förändring och att vi helt paketerar om produkten samt att Campus öppnar upp i anslutning till hotellet. Vi har också sett över det interna arbetet och jobbat mer aktivt med prissättningen på login.

Tältet som kan bli sommarens marginalförstärkare

Tältet som kan bli sommarens marginalförstärkare

Glampingkonceptet blir alltmer populärt och inte undra på det. ”Med ett riktigt bra glampingtält känns det som att sova under bar himmel”, säger Ulf Waldekrantz, som representerar Nordisk på den svenska marknaden...