Annons

Julsvit ska locka fler besökare till Uppsala

zoom Arijana ”Jana” Heinrici i rummet hon dekorerat Helena Bovin, Destination Uppsala
Arijana ”Jana” Heinrici i rummet hon dekorerat Helena Bovin, Destination Uppsala
NYHETER. Julstämning utlovas den som checkar in i den specialinredda sviten på Radisson Blu. Som en del av sin julkampanj har Destination Uppsala låtit en lokal inredningsprofil sätta sin personliga prägel på rummet.
Annons

”Fluffiga kuddar, vackert överkast och kanske en och annan överraskning”.
Så beskriver inredaren och influencern Arijana ”Jana” Heinrici själv sviten som hon har juldekorerat på cityhotellet Radisson Blu i Uppsala. Det är ett av hotellets större rum med utsikt över Uppsalas siluett som har inretts och kan bokas under hela december.

– Det är ett jättehärligt rum och ett säkert kort för att komma i julstämning. Stilrent, snyggt och juligt, med en fantastisk utsikt över Uppsala slott och Domkyrkan, säger Helena Bovin, marknadschef på Destination Uppsala.

Inspirerande flöde på Instagram

Arijana ”Jana” Heinrici, som ligger bakom den stilrena inredningen, har i dialog med hotellet fått fria händer att sätta sin personliga prägel på rummet och har samtidigt låtit sina drygt 120 000 följare på Instagram hänga med på resan mot det färdiga resultatet.

– Vi ville att Jana skulle göra det här för att vi tycker att hon är en god Uppsala-ambassadör som visar upp ett fint och inspirerande flöde på Instagram. Förhoppningen är att den dekorerade sviten ska bidra till att man blir nyfiken på att komma till vår mysiga stadskärna och miljöer runt omkring – och då också bo kvar över natten, säger Helena Bovin.

Konceptet ”Uppsalas julsvit” är en del av Destination Uppsalas marknadsföringskampanj inför adventshelgerna och julen. Målet är att fler besökare ska få upp ögonen för Uppsala och komma hit för att ta del av stadens julutbud i form av konserter, marknader och shopping.

– Vi riktar oss till dem som bor i och runt om Uppsala, men också till dem som bor lite längre bort. Den här perioden är jätteviktig för handeln och det lokala näringslivet.

”Det perfekta weekend- eller utflyktsmålet”

I kampanjen ingår, utöver den dekorerade julsviten, bland annat digitala annonskampanjer och fler samarbeten med lokala profiler som visar upp ”sitt jul-Uppsala” i sina sociala medier.

– Vi lyfter också Uppsala som det perfekta weekend- eller utflyktsmålet nu före jul på vår webbplats med guider och tips på allt som finns att uppleva utöver det mest självklara.

Destination Uppsala samarbetar regelbundet med influencers på olika sätt, men just den här typen av samarbete där en profil inreder ett hotellrum är det premiär för.

– Nu testar vi det här inför julen men vi har redan börjat spåna kring hur vi skulle kunna göra något liknande under andra säsonger, säger Helena Bovin.

Tältet som kan bli sommarens marginalförstärkare

Tältet som kan bli sommarens marginalförstärkare

Glampingkonceptet blir alltmer populärt och inte undra på det. ”Med ett riktigt bra glampingtält känns det som att sova under bar himmel”, säger Ulf Waldekrantz, som representerar Nordisk på den svenska marknaden...