Annons

Inspirations- och kunskapsdagar ska höja mötesbranschen

zoom Mötesplatsen
Mötesplatsen "M" ska utbilda och inspirera mötesindustrin. Foto: Svenska Möten
NYHETER. Kunskapsutbyte, nyheter och inspiration. Det är vad Svenska Möten hoppas på med den nya mötesplatsen som lanseras i maj. ”Vi vill lyfta vikten av fysiska möten i den digitala konkurrensen”, säger medlemschef Jannis Norén Karas.
Annons

Den 6 – 7 maj 2020 lanserar Svenska Möten en ny, årlig mötesplats för mötesanläggningar från hela Sverige, nationella kunder och partners. Mötesplatsen med arbetstiteln ”M”, är en kombination av en mötesmässa i ett nytt format och branschdagar där man även ska hålla utdelningen av Svenska Mötespriset.

Varför gör ni detta?

– Det har saknats ett sådant forum och det har efterfrågats av både medlemmar, leverantörer och kunder, säger Svenska Mötens medlemschef Jannis Norén Karas.

Vad ska den nya mötesplatsen göra?

– Vi vill hjälpa till att höja kvaliteten i mötesindustrin på olika sätt. Det ska vara en mötesplats för att kunna utbilda och inspirera hela mötesindustrin, – kunder, leverantörer och mötesanläggningar. I den digitala transformationen som ännu pågår ser vi att det fysiska mötet blir allt viktigare.

Hur då?

– Det emotionella som finns i ett fysiskt möte är det som sticker ut, det gör skillnad i kundmötet, det interna mötet och i ledarskap. Det får du inte i den digtala världen.

Vad hoppas du på?

– På en välbesökt mötesplats med både besökare och utställare som är nöjda och inspirerade att ta tag i sina egna möten.

Initiativet är ett samarbete mellan Svenska Möten och mässarrangören Bra Mässor.