Annons

Radisson Blu Scandinavia lyfter med spasamarbete

zoom Genom samarbetet med Hagabadet vill Radisson Blu hitta till en mer medveten publik.  Foto: Radisson Blu Hotell
Genom samarbetet med Hagabadet vill Radisson Blu hitta till en mer medveten publik. Foto: Radisson Blu Hotell
NYHETER. Lyxspa med yogafokus – spännande samarbete mellan Radisson Blu och Hagabadet i Göteborg ska attrahera nya storstadsgäster.
Annons

 

Ett klassiskt gym fick lämna plats åt ett trendigare och mer tidsenligt träningskoncept,- yoga, när Radisson Blu Scandinavia Hotell skulle renovera sina lokaler i fjol. Efter att ha blåst ut det gamla och skapat helt nya ytor, har ett lyxigt spa som ska erbjuda 50 yogaklasser i veckan, tagit form.

Det nya hotellspat ska drivas av Hagabadet, som har två andra anläggningar i Göteborg.

– Vi tänker att den moderna resenären är mer medveten och träningsfokuserad, och yoga är på stark frammarsch i Göteborg, därför vill vi kunna erbjuda detta till våra gäster, säger Jessica Rivle hotelldirektör på Radisson Blu Scandinavia.

Samarbetet med Hagabadet var naturligt, säger Jessica Rivle.

– Pelle Johansson, vd och ägare av Hagabadet såg en stor potential i lokalerna, och Hagabadet ligger väldigt långt fram när det gäller olika former av yoga, så det var ett naturligt val av samarbetspartner, säger Jessica Rivle.

Hur kan lanseringen av ett lyxspa med yoga förändra er position som hotell, och vill ni på detta sätt nå ut till nya målgrupper?

– Göteborg har som ett uttalar mål att fördubbla antalet gäster till 2030, och vi ska få ett nytt hotell i Liseberg med mycket familjefokus, så vi vill rikta oss till en mer mogen publik. Istället för att åka på spa på landet, varför inte åka till storstaden och shoppa eller gå på konsert och ändå få en spaupplevelse.

Hon fortsätter:

– Idag har vi mest affärsresenärer, men med vårt nya spa med yogafokus vill vi attrahera en ny publik, en mer hälsomedveten och mogen resenär som vill prova spa i storstaden, säger Jessica Rivle.

Hagabadet Drottninggatan invigdes den 8 april.

Tältet som kan bli sommarens marginalförstärkare

Tältet som kan bli sommarens marginalförstärkare

Glampingkonceptet blir alltmer populärt och inte undra på det. ”Med ett riktigt bra glampingtält känns det som att sova under bar himmel”, säger Ulf Waldekrantz, som representerar Nordisk på den svenska marknaden...