Annons

”Sedan vi tog över har vi ökat med 50 procent i gästvolym”

zoom Foto: Pressbild/Hotell Storforsen
Foto: Pressbild/Hotell Storforsen
NYHETER. Hotell Storforsens nya ägare har investerat 35 miljoner i hotell- och campingverksamheten som nu tar hem utmärkelsen Årets Företag. ”Älvsbyn är en fin företagarort”, säger vd och delägare Jens Hardegård.
Annons

De nya ägarna som 2016 tog över Hotell Storforsen förenades framför allt i en kärlek till regionen och en vila att investera och förbättra verksamheten. Tre år senare har arbetet gett resultat och Hotell Storforsen fick under helgens Näringslivsgala i Älvsbyn, ta emot pris som Årets Företag.

– Det är jätteroligt att vårt engagemang uppskattas från bygden, det är en fin liten företagarort och det finns en stark företagaranda. Det är roligt att få vara i så fint sällskap, säger vd och delägare Jens Hardegård (ej med på bild).

Varför tror du att ni fick ta emot priset?

– Vi har gjort massor av investeringar sedan vi förvärvade hotellet, bland annat har vi fräschar upp hela campingen, byggt ett nytt servicehus, renoverat restaurangen och hotellet och bygger just nu ut köket. Totalt har vi investerat för runt 35 miljoner.

Vad har ni sett för resultat av era investeringar?

– Sedan vi tog över har vi ökat 50 procent i gästvolym och då har vi inte byggt ut kapaciteten. Dels har vi konjunkturen att tacka för det, men så har vi också utvecklat affären bland annat inom konferens, event och fester, vilket gör att vi får mer gäster.

 Var det ställets potential som gjorde att ni köpte?

– Det var mycket känslor som styrde. Vi är tre parter som alla är bosatta på orten, den gemensamma nämnaren är att vi alla tycker att det här är en fantastisk plats på jorden som vi ville vara en del av att förvalta: Sedan är det en otroligt livskraftig verksamhet med starka kundgrupper, både privata och på företagssida som besöker oss.

Vad ligger framför er?

– Utbyggnaden av köket ska färdigställas och sedan kan det säkert komma fler investeringar framöver.

Tältet som kan bli sommarens marginalförstärkare

Tältet som kan bli sommarens marginalförstärkare

Glampingkonceptet blir alltmer populärt och inte undra på det. ”Med ett riktigt bra glampingtält känns det som att sova under bar himmel”, säger Ulf Waldekrantz, som representerar Nordisk på den svenska marknaden...