Annons

Två våningar Pool Club i Jacy’z skyskrapa

zoom Carl Lundgren, Brand Manager ESS Group och Pachanga Pool Club.
Carl Lundgren, Brand Manager ESS Group och Pachanga Pool Club.
NYHETER. Spa och poolområden fortsätter vara en god investering för Sveriges hotellkedjor. ESS Groups senaste satsning innefattar hela två våningar på hög höjd i nya Jacy'z i Göteborg.
Annons

Jacy’z resort och hotell huserar i en 100 meter hög skrapa och är ESS Groups hitintills största satsning. Jacy´z som öppnar i november, kommer erbjuda flertalet restauranger och barer och välkomnar också gäster och allmänhet till Pachanga Pool Club på 27:e våningen.

Två våningar med pooler, öppna brasor, bastu och vackra miljöer men framför allt restaurang och bar där inspirationen är hämtad från soliga dagar i Kalifornien och heta nätter i Miami. Carl Lundgren är Brand Director på ESS Group.

– Jacy’z är ett resorthotell mitt i stan i Göteborg, ett Disneyland för vuxna. Pachanga är därför också något helt annat än ett traditionellt spa. Det är en lugnare atmosfär på den ena våningen och mer feststämning på den andra där det exempelvis kommer finnas telefoner vid solsängarna om man vill beställa fler drinkar eller bara någon att snacka med, säger han.

ESS Group utökar i snabb takt, den senaste destinationen är ombord en yacht i Palma. Vilken roll kommer Jacy’z att få i hotellfamiljen?

– Alla våra hotell har ju sina egna personligheter och vi vill bygga hotell som vi är stolta över på platser som vi älskar. Vi har trygghet i gruppen och det ger möjligheter att skapa fritt, säger Carl Lundgren.

Hur skapas koncepten till hotellen?

– Ofta blir vi kära i ett projekt, i en idé. Det kan vara jag men det kan lika gärna vara Jonas (Stenberg, VD ESS Group) som kommer på något. Jacy’z har varit i görningen sedan vi öppnade Steam i Västerås. Jag brukar stå för hur projekten skall upplevas och kännas, inte så mycket hårdvaran.

Ni öppnar nu i november, under en ekonomiskt osäker tid. Hur ser du på det?

– Man får inte tänka så kortsiktigt, jag tror man ändå kommer vilja uppleva saker om än kanske inte lika ofta som tidigare. Jag tror också att folk är mer intresserade av att lägga pengar på upplevelser än på fysiska prylar, gör man riktigt bra saker så vill folk komma och uppleva dem.

Och ESS Group fortsätter öppna nya ställen.

– Ja, vi återinvesterar. Det har varit tuffa år för hela näringen men vi vill framåt, vi hade kunnat nöja oss med att skapa Sveriges bästa strandhotell i Ystad men vi drivs av det här. Vi känner en sådan stolthet i våra hotell och jag tror att i slutändan så handlar det om att skapa ställen med personlighet, själva hårdvaran måste leva upp till våra gästers förväntningar.

Hur känns det inför öppningen? 

– En stor del av anledningen till att det här hotellet kom till är att vi ville jobba ihop med Jimmy Olsson som blir Jacy’z vd. Vi ville ju till och med döpa hotellet efter honom men stötte på patrull så vi fick ändra. Jag älskar att regissera hotellupplevelsen för våra gäster, på Jacy’z kommer det finnas så mycket att göra- en del av uppgiften där blir att lotsa rätt i utbudet.

Två ikoner slås samman för att revolutionera hotellbranschen

Två ikoner slås samman för att revolutionera hotellbranschen

När Amet & Partners och italienska världsaktören La Bottega slår sina påsar ihop bildas en ny jätteaktör. AMEGA LAB har som mål att omdefiniera upplevelsen av bekvämligheter