Annons

”Vi står redo när det vänder”

zoom
NY PÅ JOBBET. Kristina Christofferson går från rollen som hotelldirektör till vd för Nääs Fabriker utanför Göteborg. Att tillträda vd-rollen under den nuvarande krisen skrämmer henne inte. ”Vi har ställt om, anpassat oss och ser nu framåt”, säger hon.
Annons

Kristina Christofferson har arbetat som hotelldirektör på Nääs Fabriker sedan 2013 och efterträder den 18 maj nuvarande vd Linda Pettersson, som lämnar Nääs Fabriker efter åtta år.

Grattis till din nya tjänst, vad fick dig att tacka ja?

– Att tacka ja var en självklarhet för mig, för att få möjlighet att fortsätta Nääs Fabrikers positiva utveckling tillsammans med alla fantastiska medarbetare.

Du tar vid som ny vd under en väldigt tuff period för branschen i stort. Hur känns det?

– Det känns ändå bra. Vi har ställt om, anpassat oss och ser nu framåt. Vi ligger i startgroparna och står redo när det vänder.

På vilket sätt har ni ställt om och anpassat verksamheten?

– Vi har lyft fram och lagt lite extra fokus på vår vackra utomhusmiljö, både vår egen men också området runtomkring oss. Tillsammans med Gotaleden har vårt kafé till exempel förpackat en vandringsfika som take away, likaså har vår restaurang infört möjligheter att ta med sig lunchen. Vi har även anpassat vår kostym i form av personalstyrka.

Om du jämför med när du tillträtt andra chefsjobb innan coronakrisen, vilka är de största skillnaderna?

– Det kommer alltid nya spännande arbetsuppgifter med en ny tjänst eller ett nytt jobb. Så oavsett tiden som råder så tar jag mig an posten med ödmjukhet och tillförsikt.

Vad vill du tillföra Nääs Fabriker?

– Möjligheten till fortsatt utveckling och nybyggaranda. Att både förvalta det kulturarv som platsen besitter, det utvecklingsarbete vi har gjort under åren och ta både verksamheten och historien med oss in i framtiden är otroligt inspirerande och något jag hoppas kunna utveckla ytterligare.

Ni har som mål att bli Sveriges mest uppskattade utflyktsmål, hur går tankarna kring att våga satsa framåt trots det nuvarande krisläget?

– Vi ser det långsiktigt och vi kommer inte att slå av på takten. Tvärtom skulle jag säga, vi fortsätter att satsa och föra vår goda utveckling framåt.

Tältet som kan bli sommarens marginalförstärkare

Tältet som kan bli sommarens marginalförstärkare

Glampingkonceptet blir alltmer populärt och inte undra på det. ”Med ett riktigt bra glampingtält känns det som att sova under bar himmel”, säger Ulf Waldekrantz, som representerar Nordisk på den svenska marknaden...