Grattis, hur kÀnns det?
â Tack! Det kĂ€nns jĂ€ttebra och fint att fĂ„ förtroendet. Har blivit gratulerad av vĂ€ldigt mĂ„nga och sĂ€rskilt mina kollegor, sĂ„ jag kĂ€nner mig verkligen uppskattad.
Vad fick dig att tacka ja?
â Jag har Ă€lskat varje stund sedan jag första gĂ„ngen steg in pĂ„ Copperhill. Ett fint designhotell med hĂ€rlig atmosfĂ€r och sĂ„ det magiska fjĂ€llet utanför. Det finns ingen bĂ€ttre arbetsplats för mig.
Hur ser du pÄ din nya roll?
â Jag ska tillsammans med teamet hitta nya vĂ€gar och koncept. MĂ„let Ă€r att ska skapa ett Copperhill 2.0, bland annat genom att uppdatera det visuella som bildsprĂ„k och kommunikation, men Ă€ven vĂ„ra uniformer.
Vad gÄr du i gÄng pÄ?
Ââ MĂ€nniskor. Relationer. Personliga möten. NĂ€r jag vet att gĂ€sterna trivs och ha det bra dĂ„ vet jag att vi gör rĂ€tt saker. Och sĂ„ gillar jag att förstĂ„s att skapa affĂ€rer.
Du har varit med sedan Copperhill öppnade, vilka Àr topparna och dalarna?
Ââ Det största och bĂ€sta som hĂ€nt Ă€r Petter Stordalen och Strawberrys köp 2009. Det har verkligen betytt mycket för oss. Det tuffaste Ă€r pandemin Âsom drabbade hela braschen hĂ„rt.
Vilka utmaningar ser du framför dig?
â Vi kĂ€nner naturligtvis av den ekonomiska nedgĂ„ngen. Det Ă€r en utopi att tro att vi inte skulle pĂ„verkas nĂ€r hela samhĂ€llet Ă€r drabbat. En annan utmaning Ă€r hur vi kan bli hĂ„llbara i alla led, och dĂ„ inte hotellverksamheten utan Ă€ven allt runtomkring gĂ€sternas vistelse hĂ€r.
Vad tar du itu med först?
â Jag ska bland annat ta med mitt team pĂ„ inspirationsresor för att fĂ„ inspiration till att utveckla vĂ„rt eget koncept. Det finns ocksĂ„ sĂ„ mĂ„nga duktiga medarbetare och hotell inom Strawberry som vi kan lĂ€ra av.
Vad hoppas du kunna bidra med?
â Inspiration och motivation för att kunna erbjuda ett vĂ€rdskap i vĂ€rldsklass. NĂ€r vi har nöjda medarbetare som Ă€lskar sitt jobb sĂ„ fĂ„r vi ocksĂ„ nöjda gĂ€ster.
LÀs Àven intervjun med Eva Ottosson Rask, som gick frÄn Copperhill till Yasuragi