Annons

Djurönäset har öppnat nytt skärgårdshotell

zoom
NYHETER. Nyligen öppnade Villa Djuröhäll i Stockholms skärgård. Hotellet med 20 rum är en del av Djurönäset – riktat mot mindre grupper som vill uppleva lugnet vid havet och klipporna.
Annons

Djurönäset i Stockholms skärgård är en av Sveriges största anläggningar när det kommer till spa, hotell och konferens. Efter en omfattande renovering av en av deras närliggande fastigheter, tidigare känd som Seregården, har de nu öppnat det mindre hotellet Villa Djuröhäll.

– Tanken har varit att skapa en varm och elegant boutiquehotell-känsla i avskild skärgårdsmiljö – exempelvis för den mindre konferensgruppen, festen eller bröllopet, säger Mats Alderbrant, marknads- och försäljningschef på Djurönäset Hotell & Konferens.

Kombinerar Djurönäset med en mer personlig känsla

Det nya hotellet har 20 rum, och namnet Villa Djuröhäll är en gammal benämning på platsen som hotellet är beläget på. Med den nya satsningen vill de både bredda och vässa sitt erbjudande.

– Vi lägger särskilt fokus på den personliga känslan här – exempelvis möts man av en egen värd vid incheckning, som sedan ser till att gruppen har det bra under hela vistelsen. Samtidigt kan vi kombinera det med Djurönäsets större utbud, såsom spabehandlingar, pooler och underhållning, som finns nära.

Vill få fler att upptäcka skärgården året runt

Hotellet öppnade i slutet av oktober och Mats Alderbrant säger att de fått fin respons.

– Många verkar gilla konceptet och vi får in fler bokningar, vilket är roligt – men vi har också tomma hål att fylla framåt. Vid lanseringen för återförsäljare var det någon som sa ”det här är ju ett vinterhotell”. Många förknippar skärgården med sommaren, men vi vill få fler att upptäcka platsen året runt.

Vad är den största utmaningen för er och andra i branschen just nu?

– Vi befinner oss i en lågkonjunktur och som andra påverkas vi av omvärldsläget. Den största utmaningen är framför allt att balansera de ökade driftkostnaderna med en priskänslig marknad. Vi har haft ett bra år hittills, men att balansera kostnader och intäkter är en fortsatt utmaning. Det gäller också att ständigt vara på tårna då det poppar upp nya konkurrenter, avslutar Mats Alderbrant.

Nyfiken på Djurönäset Hotell & Konferens? Läs mer i en tidigare artikel här.

Så fick det trestjärniga hotellet  toppbetyg från gästerna

Så fick det trestjärniga hotellet toppbetyg från gästerna

9,2 i betyg på Booking. Strålande recensioner på Hotels.com och Google. Varför älskar gästerna det lilla trestjärniga hotellet i Danderyd? Svaret är en röd tråd som genomsyrar allt. Och en grön.