Annons

”Linköping har medvind”

zoom Närheten till Stockholm är på gott och ont, tycker Visit Linköpings nya kommunikationschef Charlotte Magnusson. Foto: Svarteld form & foto
Närheten till Stockholm är på gott och ont, tycker Visit Linköpings nya kommunikationschef Charlotte Magnusson. Foto: Svarteld form & foto
PÅ NYTT JOBB. Som ny marknads- och kommunikationschef på Visit Linköping & Co vill Charlotte Magnusson ge Linköping en mer teknisk profil. Såklart.
Annons

Grattis till ditt nya jobb. Hur känns det?

– Tack, det är ju ett väldigt positivt jobb som handlar om att göra invånare och besökare glada.

Om du ska hisspitcha Linköping, vad lyfter du fram?

– I Linköping får man storstadskänsla utan storstadens nackdelar. Gamla Linköping och Bergs Slussar och vårt Flygvapenmuseum och en bra shoppingstad.

Du kommer närmast från en roll som kommunikationschef på ett teknikbolaget Combitech, hur kan du ha hjälp av dina erfarenheter?

– Att jobba med kommunikation handlar om att förstå sin målgrupp och göra relevant kommunikation för just den målgruppen. Jag ser också en möjlighet i att knyta ihop teknik och besöksnäring. Linköping är ju en universitetsstad.

Vad fick dig att tacka ja?

– Visit Linköping och Linköping över huvud taget är väldigt offensiva, framåt och har medvind.

Vilka utmaningar ser du med Linköpings besöksliv?

– Närheten till Stockholm är på gott och ont.

Vilken blir din första arbetsuppgift?

– Jag kommer börja med att sätta mig in i nuläget och boka upp möten med relevanta aktörer i och runt Linköping.

Vad gör du själv när du besöker en ny stad?

– Jag gillar ju shopping och restaurangliv, men också kulturella attraktioner.

Vilken slags turist är du själv?

– Jag gillar att förbereda mig, men vill samtidigt vara spontan och ta det som det kommer.