Annons

Ett Hem storsatsar- bygger ut i kvarteret

zoom Den planerade utbyggnaden av Ett Hem.  Illustration: Studioilse
Den planerade utbyggnaden av Ett Hem. Illustration: Studioilse
NYHETER. En dryg fördubbling av verksamheten. Det satsar ägaren av Ett Hem i Stockholm på när man nu bygger ut inför boutiquehotellets 10-årsjubileum.
Annons

– Vi har alltid haft en hög beläggningsgrad och ser inga tecken på att det kommer avta. Och eftersom intresset för oss ökar bland både utländska och inhemska gäster expanderar vi ytterligare. Ett Hem är skapat för gäster som söker något mer personligt än de traditionella lyxhotellen, säger ägaren Jeanette Mix.

Ett Hem, som öppnade som ett “komplement till premiumsegmentet i Stockholm” i Lärkstaden 2012 har gjort sig känt som ett av landets mest exklusiva boutiquehotell – inte minst genom ägarens storsatsning på inredning och intima atmosfär.

Renovering och utbyggnad

Sedan öppningen har man samarbetat med den brittiska inredningsdesignern Ilse Crawford – ett koncept som man fortsätter utveckla när hotellet renoveras och byggs ut i två intilliggande byggnader. Vid sidan av att hotellets tolv rum utökas till tjugotvå rum, adderas större ytor för privata evenemang och därtill även tre mindre lägenheter för långtidsboende.

Trots två år av restriktioner har hotellet varit relativt förskonat under pandemin. Enligt Jeanette Mix tappade man bara 25 procent av den totala omsättningen och lyckades därtill behålla sin personal.

– Men naturligtvis är det härligt att kunna driva verksamheten fullt ut igen, säger Jeanette Mix.

Vad anser du som hotellägare att besöksnäringen behöver i nuläget och framöver? 

– Vi måste kraftsamla för att sätta Sverige på kartan igen. Därtill behöver vi locka tillbaka all duktig personal som sökt sig till andra branscher under pandemin. Personligen tycker jag även att Stockholm behöver städas upp. Tyvärr har många gäster som klagar på att Stockholm har blivit riktigt ”skräpigt”, säger Jeanette Mix.

Så får du mer tid över till dina gäster

Så får du mer tid över till dina gäster

Med Picasso Digital får hotell och konferensanläggningar digitala tjänster för bokning, incheckning och betalning så att du kan lägga mer fokus på det som är allra viktigast i verksamheten – nämligen dina gäster...