Annons

Stor hotellsatsning i ett växande Skellefteå

zoom David Åberg, hotelldirektör på The Wood Hotel, <br />
ser fram emot att skapa helhetsupplevelser för gästerna.  Bild: White Arkitekter/Elite Hotels
David Åberg, hotelldirektör på The Wood Hotel,
ser fram emot att skapa helhetsupplevelser för gästerna.
Bild: White Arkitekter/Elite Hotels
NYHETER. Elite Hotels första hotell i Skellefteå, The Wood Hotel, slår upp dörrarna i september. Ett besök i den 20 våningar höga träbyggnaden passar såväl weekendbesökaren på jakt efter en helhetsupplevelse på hotellet som gäster med dragning till den norrländska naturen.
Annons

Igår skrev Besöksliv om destinationshotell som en möjlighet i krisen – flera coronasäkra satsningar lanseras där hotellen själva är resmålen. Elite Hotels nya storsatsning The Wood Hotel i Skellefteå går i samma anda. Den 20 våningar höga träbyggnaden med 205 hotellrum, kongresslokal, konferensanläggning, tre restauranger och spa med panoramavy över staden blir en helhetsupplevelse – och ett resmål i sig. Det blir hotellkedjans första hotell i Skellefteå och David Halldén, vd på Elite Hotels, säger i ett pressmeddelande att man ser en stigande efterfrågan av hotellnätter i takt med att staden växer.

Norrland har de senaste åren stigit i popularitet som resmål för både internationella och inhemska besökare. Många lockas av närheten till storslagen natur, och tanken är att hotellet utöver weekendbesökare samt affärsresenärer även ska locka långväga gäster som vill upptäcka Norrlands naturupplevelser.

Satsningen leds av hotelldirektören David Åberg, med bakgrund som bland annat VP of Sales på Nordic Choice Hotels. Han är själv uppvuxen i Skellefteå och beskriver etableringen som ett drömprojekt.

– Det är extremt fascinerande att följa hur hotellet växer fram, och jag ser fram emot att få skapa inspirerande helhetsupplevelser för våra gäster tillsammans med mitt team och våra partners, säger han i ett pressmeddelande.

Tältet som kan bli sommarens marginalförstärkare

Tältet som kan bli sommarens marginalförstärkare

Glampingkonceptet blir alltmer populärt och inte undra på det. ”Med ett riktigt bra glampingtält känns det som att sova under bar himmel”, säger Ulf Waldekrantz, som representerar Nordisk på den svenska marknaden...