Annons

”Vi vill inte vara för alla”

zoom Annika Hildingsson Gill och Jonas Stenberg, båda vd för Ess Group, har nyligen lanserat Home of Ess. Foto: Pressbild
Annika Hildingsson Gill och Jonas Stenberg, båda vd för Ess Group, har nyligen lanserat Home of Ess. Foto: Pressbild
NYHETER. Ess Group som sedan tidigare har flera destinationer över landet lanserade i december ett nytt koncept – online.
Annons

Home of Ess är namnet på Ess groups nya digitala destination. Hemsidan ger gäster och andra som är intresserade möjligheten att ta med sig hotellkänslan hem.

– Vi har alltid byggt platser som vi själva älskar, levande vardagsrum med avslappnad stämning med mat, dryck och service som själva hjärtat. Men själva platsen och miljön är såklart en viktig del, säger Jonas Stenberg, vd Ess Group.

Ess Group har på alla sina destinationer varit noggranna med detaljer och inredning vilket Stenberg anser är något gästerna har känt av genom åren.

– Många har hört av sig till oss och frågat om de kan köpa en lampa eller en soffa som finns på några av våra enheter, att vi nu kan erbjuda dem det känns väldigt roligt.

Vill gå sin egen väg

Det är ungefär en månad sedan lanseringen av Home of Ess och det har enligt Stenberg gått över förväntan trots att de fortfarande har massor att lära och utveckla. Allra gladast är de över att kunderna är nöjda med det som levererats.

– Det är ju såklart en shop, men vad vi tror kommer vara avgörande är den personliga servicen och leveransen. Vi lyfter fram vårt telefonnummer för att vi vill att kunderna ska prata med oss. Det har varit väldigt uppskattat.

En annan sak de jobbar med är att gå sin egen väg och följa sin nisch. Home of Ess kommer inte vara en plats för alla utan för människor som blir inspirerade och intresserade av samma saker som dem.

Ser fram emot utmaningarna

– Vi vill skapa en plats för människor som gillar det vi själva tycker om där man ska inspireras av bland annat reportage, produkter, musik, restauranger, kläder och möbler.

Som nystartat bolag står Home of Ess inför flera utmaningar, men Jonas Stenberg menar att det är av misstag och utmaningar de kommer lära sig och utvecklas.

– Vi vill skriva och berätta om allt som vi inspireras av och 99 procent av det kommer från andra människor och bolag runt om i världen.