Annons

Båstadkoncern samordnar rekryteringen

zoom Rekryteringsarbetet är i full gång för Gram Hotels. Foto: Pressbild
Rekryteringsarbetet är i full gång för Gram Hotels. Foto: Pressbild
NYHETER. Båstads intensiva eventsommar kräver mängder av säsongsarbetare. För att förenkla arbetet med att hitta personal samordnar hotell- och restaurangkoncernen Gram Hotels sin rekrytering.
Annons

Båstad och Bjärehalvön står inför en händelserik sommarsäsong med flera stora evenemang, som Tennisveckan, Seglarveckan och ett antal cykeltävlingar. Det har fått koncernen Gram Hotels tre hotell och tre restauranger att ta sig an bemanningsjobbet på ett nytt sätt.

  Vi går ut tillsammans i en gemensam rekryteringskampanj, där varje hotells hemsida listar samtliga 78 tjänster som vi söker. Detta marknadsförs även i våra sociala kanaker som Facebook och Instagram, säger Henrik Jönne, vd för Hotel Skansen i Båstad.

Utöver Hotel Skansen omfattas Gram Hotels av Hotel Riviera Strand, Torekov Hotell, samt restaurangerna Papas, Pepes Bodega och Hamnplats 3. Bakgrunden till initiativet är idéen om att tydligare marknadsföra sig som en destination.

– Vi vill visa att det är en hel destination du som säsongare kommer till. Och eftersom det händer så mycket i Båstad i sommar finns det en uppsjö av olika jobb att söka.

Den största utmaningen är att hitta kompetenta kockar, säger Henrik Jönne.

– Kockar är vad hela branschen skriker efter, och vi hoppas kunna attrahera dem med allt vad vår destination kan erbjuda i form av jobb och fritid, så att de redan nu börjar planera för sin sommarsäsong.

Hur ska samordningen att göra det lättare för företagen att hitta personal?

– Vi lade ut en annons på Facebook klockan 10 igår och bara en timme senare hade budskapet fått stor spridning, så företagen når snabbt och brett ut med att de söker folk, och att det finns ett stort utbud av tjänster att söka.

 Vad är målet?

– Att tillsätta samtliga 78 tjänster, och gärna fler. Men också att personer som inte tidigare jobbat i Båstad ska få upp ögonen för destinationen, avslutar Henrik Jönne.

Nya Vegas beskrivs som en revolution

Nya Vegas beskrivs som en revolution

När Svenska Spel lanserar nya Vegas väljer man att göra en liknelse med revolutionen i en annan bransch. – Från tjock-tv till dagens supertunna smart-tv. Så stor skillnad är det på nya och gamla Vegas, säger Ma...