Annons

”Väldigt ärofyllt att få priset”

zoom FOTO: Jenny Bennheden Carpvik Ebba Ideskog
FOTO: Jenny Bennheden Carpvik Ebba Ideskog
NYHETER. Villa Fridhem är Årets Mötesplats 2024. Nyckeln är att kunna erbjuda en genomtänkt helhetsupplevelse och att vara personlig i mötet med gästen. Det menar Villa Fridhems hotellchef Ebba Ideskog.
Annons

I måndags, den 15 april, presenterades vinnarna av Svenska Mötespriset 2024. Priset delas ut i olika kategorier till mötesanläggningar som gör det lilla extra. Villa Fridhem i Norrköping utsågs till Årets Mötesplats.

– Det är väldigt ärofyllt att ha fått det här priset. Framför allt eftersom det är våra gäster som har röstat. Det är ett kvitto på att det vi gör uppskattas, säger Ebba Ideskog, hotellchef på Villa Fridhem.

Villa Fridhem har fått högst betyg i kundenkäter när det gäller övergripande kundnöjdhet och fick därför utmärkelsen i konkurrens med över 140 av Sveriges bästa mötesanläggningar.

– Det som gör att vi sticker ut som mötesplats är helhetsupplevelsen – allt från mat och dryck till miljön. Vi är också väldigt personliga i vårt möte med gästen. Vi ställer många frågor och är nyfikna på våra gäster för att kunna leverera en minnesvärd upplevelse.

Minnesvärda upplevelser

Ebba Ideskog berättar att Villa Fridhems miljö också gör mycket för gästens upplevelse. Man kan vara ute i skogen, i slottsparken eller i de nyrenoverade lokalerna. Det finns också många olika typer av upplevelser att ägna sig åt: dryckesprovningar, blomsterbindning, yoga och padel bland annat.

– Det viktiga för oss är att skapa minnesvärda upplevelser för gästerna. Vi tänker inte så mycket på om det är en konferensgäst eller en privat gäst. Vi gör inte någon skillnad på dem. Vi vill se till att alla har det så bra som möjligt. Jag upplever att även konferensgästerna blir mer och mer personliga i sitt möte. De vill passa på att få tid att umgås och göra något speciellt tillsammans. Vi har stort fokus på mat och dryck och det är det många som uppskattar.

Så skapar du en bra mötesplats, enligt Ebba:

– Var intresserad av gästen.
– Ta reda på vilka behov gästen har.
– Överträffa förväntningarna.
– Var personlig.

LÄS ÄVEN om Villa Fridhems resa mot att bli en gastronomisk destination

Tältet som kan bli sommarens marginalförstärkare

Tältet som kan bli sommarens marginalförstärkare

Glampingkonceptet blir alltmer populärt och inte undra på det. ”Med ett riktigt bra glampingtält känns det som att sova under bar himmel”, säger Ulf Waldekrantz, som representerar Nordisk på den svenska marknaden...