Annons

Boutiquehotell i Göteborg är årets affärshotell

zoom
"Jag är ödmjuk inför det faktum att vi får ta emot en så fin utmärkelse", säger hotelldirektör Bobby Wallén. Foto: Hotel Pigalle
NYHETER. Lilla Hotel Pigalle slog de stora drakarna och har nu tilldelats utmärkelsen Årets affärshotell i SSQ Service Award 2017. 
– Det är ett bevis på att vi i allra högsta grad är med i matchen, säger hotelldirektör Bobby Wallén. 
Annons

Sedan starten 2002 har kvalitetsprogrammet SSQ Award delat ut utmärkelser till de hotell som genom grundlig analys visat sig vara bäst på service och gästbemötande. Tidningen Affärsvärlden utser först 30 kandidater i varje kategori, för att sedan låta SSQ Award granska hotellen genom mystery shopping och analys av gästomdömen på över 170 ratingsajter.

I år var Göteborgsbaserade Hotel Pigalle, som är en del av hotellkoncernen ESS-group, det vassaste i kategorin Årets affärshotell – något som gladde hotelldirektör Bobby Wallén.

– Jag är ödmjuk inför det faktum att vi får ta emot en så fin utmärkelse. Det här priset har vi alla vunnit tillsammans. Vi har roligt på jobbet och vi tror att ett leende från oss smittar av sig på våra gäster, säger Bobby Wallén.

Hotel Pigalle ser inte ut som det typiska affärshotellet – inredningen för tankarna till ett dekadent Paris i början av 1900-talet. Ändå har affärsresenären fastnat. Varför?

– Vi jobbar stenhårt med att vara personliga. Alltifrån hur personalen bemöter våra gäster till att samtliga 60 rum är unikt inredda. Vi har dessutom en smidig bokningsprocess. Jag tror att de som besöker oss känner sig sedda, och att det ger ett incitament till att återkomma.

När ni öppnade hotellet för tre år sedan, kunde ni drömma om sådana framgångar?

– Jag har bara varit med på resan sedan slutet av 2016, men våra ägare är visionära och vi vill vara ett hotell som sticker ut. Jag kan ärligt säga att varje dag som jag kliver in på vårt hotell är det som att kliva in i en annan värld. Utmärkelsen är ett kvitto på att vi är på rätt spår, säger Bobby Wallén.

E-faktura bidrar till en mer hållbar administration

E-faktura bidrar till en mer hållbar administration

För en hållbar hotell- och restaurangnäring måste vi ta ett större ansvar för vår administration och minska förbrukningen av papper, det menar Hogias Helene Enning, som dedikerat arbetar med systemstöd till företag inom...