Annons

En pizza som ryms i bilens mugghållare

zoom Mikael Ahnell, vd och medgrundare av nystartade Rolly’s. Foto: Pressbild
Mikael Ahnell, vd och medgrundare av nystartade Rolly’s. Foto: Pressbild
NYHETER. Nystartade Rolly’s utmanar snabbmatsbranschen med sitt nya franchisekoncept – pizza på språng.
Annons

Mikael Ahnell och några affärsvänner spånade idéer när de slog fast att de ville göra det enklare att äta pizza.

– Vissa hade rullat pizzor sedan barnsben och då provade jag med, säger Mikael Ahnell, vd och medgrundare av Rolly’s.

Siktar på den globala marknaden

Det som började med en idéväxling vänner emellan, utvecklades till en affärsidé med målsättningen att nå den globala marknaden. Istället för den klassiska kvadratiska pizzakartongen, serverar Rolly’s pizzan rullad i en cylinderformad förpackning, enkel att bära med sig.

– Många älskar pizza och vi vill öppna ögonen för ett nytt sätt att äta den goda rätten. Både när man sitter, går, cyklar eller åker bil, säger Mikael Ahnell.

Franchisesystem med hjälp av app

Men förutom själva produkten, erbjuder företaget även ett franchisesystem med en app där försäljning, marknadsföring och säljuppföljning hanteras direkt av Rolly’s.

– Det ska vara enkelt att vara franchisedeltagare, men vi kommer vara noggranna med att välja rätt personer. Det finns otroligt kompetenta personer med gedigna bakgrunder från välkända varumärken med i teamet som har målet att vara med och utveckla verksamheten globalt, säger Mikael Ahnell.

Optimism och ödmjukhet

När företaget stött på utmaningar har Mikael försökt att möta dem med både optimism och ödmjukhet.

– Man måste öppna dörren och kliva utanför boxen för att hitta lösningar. Vi har arbetat fram produkten tillsammans med experter, men vi vet att det kommer finnas personer som är kritiska och vi tar gärna lärdom av dem. Vi gör det här med kärlek och vi har stor respekt för att det är viktigt att de får komma med sin åsikt.

Stora etableringsplaner

Nu pågår förberedelserna för lanseringen av Rolly’s som sker den 27 maj på Sagagrillen i Stockholm, därefter väntar en framtid med stora etableringsplaner.

– Vi ska slå igenom globalt, men allt har en början. Vi börjar på Sagagrillen, sedan har vi flera lokaler på gång både i Stockholm och i andra städer i Sverige. Även i våra grannländer. Man måste vara klok och ha visioner, vi tror på det här, avslutar Mikael Ahnell.

Tältet som kan bli sommarens marginalförstärkare

Tältet som kan bli sommarens marginalförstärkare

Glampingkonceptet blir alltmer populärt och inte undra på det. ”Med ett riktigt bra glampingtält känns det som att sova under bar himmel”, säger Ulf Waldekrantz, som representerar Nordisk på den svenska marknaden...