Annons

Fokus på vinterlek hos Branäs

zoom
"Vi är väldigt glada för att Stiga vill hänga på vårt koncept att fokusera på barnfamiljer", säger Patrik Buhrkall-Nilsson, sportchef för Branäsgruppen.
NYHETER. “Vi ser ju hur barnen åker pulka på kvällen, då har vi skapat ett snowracerland”, säger Patrik Buhrkall-Nilsson, sportchef för Branäsgruppen som ingått ett samarbete med Stiga inför årets säsong.
Annons

Kylan har kommit, snökanonerna står och sprutar snö och bokningsläget ligger i dagsläget över förra årets nivå för Branäsgruppen, med anläggningarna Branäs och Kungsberget.

– Vi ser en jätteökning av danskar, men även av våra svenska gäster, vilket är roligt, säger Patrik Buhrkall-Nilsson.

Branäsgruppen har barnfamiljer som främsta målgrupp och det märks också bland de nyheter som har presenterats inför årets säsong. För att komplettera skidåkningen ytterligare har Branäsgruppen inlett ett samarbete med Stiga och när säsongen drar i gång i mitten av december invigs också nya pulkabackarna Stiga Snowracerland i både Branäs och Kungsberget.

Stiga Snowracer-utmaning

Flera kvällar i veckan blir det dessutom “Stiga Snowracer-utmaning”, där barn får testa sina färdigheter i en bana speciellt utformad för snowracers.

– Vi är väldigt glada för att Stiga vill hänga på vårt koncept att fokusera på barnfamiljer. De hakade på direkt när vi kontaktade dem, säger Patrik Buhrkall-Nilsson.

Som svar på frågan om även vuxna får åka snowracer i nya snowracerbacken svarar han:

– I första hand så ska våra snowracers användas av barnen, men visst får vuxna åka om det finns snowracers över. Sen kan du ju ta med egen snowracer också.

Det kommer så klart också en rad nyheter när det gäller skidåkningen i båda anläggningarna lägger Patrik Buhrkall-Nilsson till. Barnområdet Björnbuseland i Kungsberget får en helt ny backe. Anläggningen adderar också en ny minipark för barn och uppdaterar även den familjevänliga “Snowparken”.

Uppdatering av Nintendoland

I Branäs har Nintendoland fått en uppdatering och det har tillkommit nya skidvägar och en breddad skogsbana. Sen ska det bli mer äventyr i skidskolan. Med “Kul på snö” kan barn mellan 5–14 år upptäcka berget på nya sätt.

– Barn lär sig genom att ha kul, så därför utvecklar vi skidåkningen tillsammans på platser som Nintendo Land, våra parker och så vidare där vi kommer att öva balans, kontroll och fart på ett roligt sätt med enklare hopp och snirkliga svängar.

 Hur viktigt är det att det kommer många nyheter för era besökare?

– Jag tror att det är jätteviktigt för hela koncernens utveckling. Vi satsar hårt på barnfamiljer och med det behöver det finnas många roliga aktiviteter och attraktioner för kul tillsammanstid, säger Patrik Buhrkall-Nilsson.

Tältet som kan bli sommarens marginalförstärkare

Tältet som kan bli sommarens marginalförstärkare

Glampingkonceptet blir alltmer populärt och inte undra på det. ”Med ett riktigt bra glampingtält känns det som att sova under bar himmel”, säger Ulf Waldekrantz, som representerar Nordisk på den svenska marknaden...