Annons

Nu öppnar Boulebars 30-miljonerssatsning

zoom Personal med boule-koll. Måns Daniel, kreativ ledare, omgiven av Hedvig Bergström till vänster och Claes Hansen, Simon Dorkhom samt Anna Eriksson till höger.
Personal med boule-koll. Måns Daniel, kreativ ledare, omgiven av Hedvig Bergström till vänster och Claes Hansen, Simon Dorkhom samt Anna Eriksson till höger.
NYHETER. Kloten börjar strax rulla i Boulebars nya mångmiljonsatsning i Stockholm. Med 1300 kvadratmeter, 15 boulebanor och en fransk restaurang är det största investeringen i företagets historia. ”Vårt mål är att år 2019 ha tolv Boulebarer som omsätter 300 miljoner kronor”, säger Måns Daniel, Boulebar Tryckeriet.
Annons

– Det är en stor satsning från vår sida och vi är verkligen nöjda. Lokalen är på hela 1300 kvadratmeter, fördelade på två våningar. Och här har vi två barer, en restaurang med över hundra sittplatser och boulebanor, säger Måns Daniel, kreativt ansvarig.

 

Största satsningen för företaget

Fredagen den 1 september öppnar  Boulebars åttonde ställe, och det som sticker ut är storleken.

– Lokalen är enorm, och det innebär att vi har kunnat inreda den som en fransk park, med träd och häftiga växter. Storleken gör också att vi kan ha femton boulebanor i tre olika svårighetsgrader.

Anläggningen har även en fransk restaurang och med kocken Johan Ahlstedt som basar över köket. Han har tagit fram en meny med franska klassiker, som steak frites, moules och ostron.

Sammantaget gör det Boulebar Tryckeriet till den största satsningen i företagets historia, med en investering på 30 miljoner kronor.

– Vi vågar storsatsa eftersom vi tror starkt på oss själva, och Liljeholmen är ett område som växer, säger Måns Daniel.

Sedan starten 2004 i Stockholm har Boulebar etablerat sig i Malmö, Göteborg, Örebro och Köpenhamn. Det har gått bra, år 2016 hade man över 300 000 gäster. Och i år räknar man med att omsätta 150 miljoner kronor i Sverige och 28 miljoner i Danmark.

 

Sport med dragningskraft

En del av framgången beror på spelets växande popularitet.

– Boule har en stor dragningskraft i dag. Det är ett bra sätt att umgås och det passar nästan alla. Utöver det har vi under åren hållit en hög nivå på kök och banor, säger Måns Daniel som själv innehar två SM-guld i boule.

– Att jag är boulenörd är en fördel när det gäller att ta hand om gäster. Vår bakgrund gör också att vi håller banorna i ett bra skick. Vi har ett hemligt grusrecept som vi håller hårdare på än ingredienserna i maträtterna.

Vad blir nästa öppning?

– Just nu har vi fullt fokus på Liljeholmen.
 

Hur stora kan ni bli?

– Vårt mål är att år 2019 ha tolv Boulebarer som omsätter 300 miljoner kronor. För att lyckas gäller det att hitta bra platser och att vi aldrig slutar nörda ner oss i boule, mat och dryck, säger Måns Daniel.