Annons

First Hotels växer med tio nya partnerhotell

zoom Thomas P. Gillespie, vd First Hotels. På bilden ett hotellrum i nya partnerhotellet The Studio Hotel i Kista. Foto: First Hotels
Thomas P. Gillespie, vd First Hotels. På bilden ett hotellrum i nya partnerhotellet The Studio Hotel i Kista. Foto: First Hotels
NYHETER. Hotellkedjan stärker sin position på den skandinaviska marknaden med helt nya destinationer i Norge och Danmark.
Annons

First Hotels har sedan tidigare 24 hotell i Sverige, två hotell i Norge och ett hotell i Danmark. I januari växte kedjan med ytterligare sex partnerhotell i de tre länderna och i mars blev det fyra till.

– Vi arbetar med att utöka vår portfölj med fler hotell i hela Skandinavien, och speciellt på destinationer där vi inte är representerade och som önskas av våra gäster. Vi har just nu flest hotell i Sverige, men jobbar hårt med att få in fler nya hotell även i Danmark och Norge, säger Thomas P. Gillespie, vd First Hotels International AS.

Nya destinationer i tre länder

De nya hotellen i Sverige ligger i Storstockholm, centrala Stockholm och i Örebro. De är The Studio Hotel i Kista, Brommavik Hotell i Sundbyberg vid Bromma Stockholm Airport, Queen’s Hotel på Drottninggatan och City Central Hotel Örebro.

Tillskotten i Danmark är Prinsen Hotel och KOMPAS Hotel Aalborg i Aalborg, Skandia Hotel i Helsingör och Hotel Fredrikshavn i Fredrikshamn. I Norge är Bryne Hotell i Bryne och Skårungen i Kabelvåg i Lofoten nya partnerhotell.

Behåller lokala särdrag

– Vi söker hotell som har god standard, hög servicenivå, och som ligger på destinationer som är eftertraktade av våra gäster. Hotell på spännande destinationer är också intressanta för oss. En av fördelarna med att vara ett partnerhotell hos First Hotels är att vi låter hotellen vara unika och behålla sina lokala särdrag.

Ett partnerhotell till First Hotels är i stort sett en del av kedjan på samma sätt som First Hotels andra hotell, men har inte full integration med alla lösningar och tjänster.

– Huvudfokus i partnerskapet är att First Hotels hjälper hotellet med försäljnings- och distributionslösningar – och där drar de nytta av vår kompetens och expertis inom detta område.

Vill fortsätta växa

De kommande åren har First Hotels stora ambitioner för att växa ytterligare i hela Skandinavien.

– Vi letar ständigt efter nya hotell för att kunna erbjuda våra gäster och företagskunder ett brett utbud av hotell att välja mellan. Det är därför viktigt för oss att vara representerade i de stora städerna och på platser som är attraktiva för våra gäster.

– Vi har stor tilltro till en spännande framtid för bolaget och söker just nu både fler hotell och fler medarbetare som följer med på resan, avslutar Thomas P. Gillespie.

Tältet som kan bli sommarens marginalförstärkare

Tältet som kan bli sommarens marginalförstärkare

Glampingkonceptet blir alltmer populärt och inte undra på det. ”Med ett riktigt bra glampingtält känns det som att sova under bar himmel”, säger Ulf Waldekrantz, som representerar Nordisk på den svenska marknaden...