Annons

Harrys expanderar och storsatsar på musik

zoom Social Entertainment Groups vd Kenneth Lorentzen. Foto: Pressbild
Social Entertainment Groups vd Kenneth Lorentzen. Foto: Pressbild
NYHETER. Social Entertainment Group stöper om Harrys och har två nya öppningar på gång i Hässleholm och Helsingborg.
Annons

O‘Learys köpte 2021 upp Harrys och tillsammans med varumärket Sing Sing Karaoke är de alla en del av Social Entertainment Group. Bolaget har stora planer för de tre kedjorna och vill inom de närmsta åren ha totalt 40 till 50 Harrys och över 400 totalt. Till år 2025 satsar de även att nå en omsättning på minst 10 miljarder om året.

– Sedan uppköpet av Harrys har vi jobbat med att utveckla och förtydliga konceptet. Harrys har en lång historik med många duktiga franchisetagare och det vill vi bygga vidare på, säger Social Entertainment Groups vd Kenneth Lorentzen.

Två öppningar på gång

I år kommer Harrys att öppna nya restauranger i två städer: Hässleholm och Helsingborg. Det blir ett första smakprov på det utvecklade konceptet som går hand i hand med bolagets övriga brands som också blandar mat med aktiviteter. Särskilt för Harrys blir just musiken.

– En viktig del för Harrys blir just musiken. Man ska kunna komma till oss och uppleva all typ av musik, alltifrån konserter till trubadurspelningar och DJs.

Trots en stark tro på att mat blandat med nöje kommer vara eftertraktat menar Kenneth Lorentzen att det också är viktigt med differentiering. O‘Learys erbjuder, i stället för musik, ett brett spektrum av sport och spel. Dit kan du gå för att spela exempelvis biljard, shuffleboard, arkadspel medan Sing Sing fokuserar på karaoke.

”Vi vill se fler sociala koncept på fler orter”

– De kompletterar varandra och vi vill se fler sociala koncept på fler orter. Vi jobbar strukturerat för att hitta nya franchisetagare för det finns många ställen ett nytt Harrys skulle passa, men vi jobbar också med att presentera våra koncept för redan existerande franchisetagare i både små, mellan och stora städer.

Något som inte rimmar lika bra med bolagets expansionsfas är branschens nuvarande brist på personal och kompetens, särskilt inte efter den totala omvälvning som de senaste åren har inneburit.

– Det är en gemensam utmaning för hela branschen. Vi vill vara en professionell arbetsgivare och ge personalen möjlighet att utveckla sin karriär hos oss. Vi har så många enheter och olika tjänster  och jag hoppas att det gör oss attraktiva, säger Kenneth Lorentzen.

Tältet som kan bli sommarens marginalförstärkare

Tältet som kan bli sommarens marginalförstärkare

Glampingkonceptet blir alltmer populärt och inte undra på det. ”Med ett riktigt bra glampingtält känns det som att sova under bar himmel”, säger Ulf Waldekrantz, som representerar Nordisk på den svenska marknaden...