Annons

Hotellexperten inför 2018: ”Ligg steget före på din lokala marknad”

zoom Anna Israelsson från Availpro är en av talarna på Hotel Market Seminars, för beslutsfattare i hotelbranschen. Foto: Colourbox/
Anna Israelsson från Availpro är en av talarna på Hotel Market Seminars, för beslutsfattare i hotelbranschen. Foto: Colourbox/
NYHETER. 2018 kickar i gång med Hotel Market Seminars och Lounge Event i Stockholm, två späckade seminarie- och mässdagar för hotellbranschen. Bland talarna finns hotellexperten Anna Israelsson, som ska förklara hur hotellen kan överträffa gästernas förväntningar.
Annons

Lounge Event, den nya mötesplatsen för chefer, ägare och andra beslutsfattare inom hotell och konferens, hade premiär i fjol. Mässan blev en succé, och den 10-11 januari 2018 arrangeras den igen på Stockholm Waterfront i Stockholm.

Den 10 januari pågår även partnerprojektet Hotel Market Seminars i samma byggnad. På programmet står workshops, branschmingel och seminarier om hur hotellägare kan lyfta sin anläggning och öka sin omsättning.

En av talarna är Anna Israelsson, som har över tio års erfarenhet från hotellbranschen och bland annat drivit hotell i centrala Paris. I dag arbetar hon som försäljningsansvarig i Norden för mjukvaruleverantören Availpro. Hon ska bland annat prata om hur man överträffar hotellgästens förväntningar och skapar en wow-effekt.

– Yngre generationer är ständigt på jakt efter nya upplevelser när de handlar både produkter och service, det gäller också deras val av hotell, säger Anna Israelsson.

Hon påpekar att de, innan de bestämmer sig, tar sig tid att besöka olika distributörer och läser kundkommentarer på Tripadvisor och sociala medier.

– Det gäller att fånga dessa kunder när de bor på hotellet så att de kommer tillbaka och rekommenderar hotellet till sina vänner och bekanta. Under workshopen ska vi titta närmare på hur man kan skapa en wow-effekt med tillgängliga resurser.

Har du något snabbt råd redan nu?

– Mitt råd är att alltid försöka ligga steget före på sin lokala marknad. Det behöver inte betyda att man gör något komplicerat. Ett enkelt sätt kan vara att inspireras av vad som händer på andra marknader. Det gäller helt enkelt att vara först med en trend.

Har du något exempel?
­– Jag tycker att Norwegian är ett väldigt bra exempel med deras wifi, där fick man verkligen en wow-effekt: Äntligen kan man jobba på flyget! Ett bra trick är att överraska kunden, då har man inga höga förväntningar att leva upp till.

Tältet som kan bli sommarens marginalförstärkare

Tältet som kan bli sommarens marginalförstärkare

Glampingkonceptet blir alltmer populärt och inte undra på det. ”Med ett riktigt bra glampingtält känns det som att sova under bar himmel”, säger Ulf Waldekrantz, som representerar Nordisk på den svenska marknaden...