Annons

Svenska mässans satsningar gav succéresultat

zoom Förutom goda ekonomiska resultat har Svenska Mässan även kammat hem flera utmärkelser under året, bland andra ”Årets mest attraktiva arbetsgivare
Förutom goda ekonomiska resultat har Svenska Mässan även kammat hem flera utmärkelser under året, bland andra ”Årets mest attraktiva arbetsgivare". Foto: Pressbild
NYHETER. Svenska mässan fick ett riktigt succéår 2018 med 2 miljoner besökare och en omsättning på 1,4 miljarder kronor. Vd och koncernchef Carin Kindbom är nöjd med resultaten.
Annons

– Hemligheten är dels hög beläggning under hela året, men också att vi på ett mycket bra sätt lyckats optimera helhetsupplevelsen. Vi hade ett stort utbud av olika mässor som kompletterades av kongresser och konferenser. Det ökade flödena på hela vår mötesplats, säger Carin Kindbom.

Förutom goda ekonomiska resultat har Svenska Mässan även kammat hem flera utmärkelser under året. ”Årets mest attraktiva arbetsgivare”, ”Sveriges bästa spa” och ”Sveriges bästa hotell” är några av dem.

– Det betyder jättemycket för oss. Det stärker vår kultur och stoltheten över att jobba för Svenska Mässan. Det pushar oss också att ta fram nya mötesformer och att utveckla helhetsupplevelsen, säger Carin Kindbom.

Svenska Mässan fortsätter att satsa under 2019. Just nu pågår en gestaltningstävling för det fjärde tornet som väntas stå klart 2025.

– Vi har alltid som mål att fortsätta tillväxtresan och anläggningsutveckling är en viktig del av det. När det fjärde tornet är klart kan vi växla upp hotell- och restaurangkapaciteten ytterligare, säger Carin Kindbom.

Tältet som kan bli sommarens marginalförstärkare

Tältet som kan bli sommarens marginalförstärkare

Glampingkonceptet blir alltmer populärt och inte undra på det. ”Med ett riktigt bra glampingtält känns det som att sova under bar himmel”, säger Ulf Waldekrantz, som representerar Nordisk på den svenska marknaden...