Annons

”Vi tror den svenska fjällsemester-trenden håller i sig”

zoom Titti Rodling Foto: Jens Blixth
Titti Rodling Foto: Jens Blixth
NYHETER. Lärdomar från pandemin och möjligheter framåt kommer lyftas när SLAO-dagarna inleds i dag. Roligast ska bli att träffa alla igen, säger SLAOs vd Titti Rodling.
Annons

Idag, måndag 9 maj, och i morgon bjuder SLAO in till årsmöte, mässa och kalas på Skogshem & Wijk på Lidingö i Stockholm. Runt 250 deltagare har anmält sig och vd Titti Rodling har höga förväntningar på branschdagarna.

– Det är första årsmötet på tre år så det känns fantastiskt att få ses igen, säger hon.

Minister på plats på Lidingö

Förutom årsmöte, mässa och kalas bjuder dagarna på besök från landsbygdsminister Anna-Caren Sätherberg, en dragning av journalisten Emanuel Karlsten om framtidens skidanläggningar och lunchsamtal med bland andra Sara Hector och Sandra Näslund och tidigare Gerremopristagare. I kväll under middagen är det även utdelning av Årets SLAO-utmärkelser.

Är det några särskilda frågor som ska lyftas under dagarna?

– Vi har inget tema för dagarna, men vi kommer att prata om året som har varit och om hur väl vi ändå har klarat pandemin, samt vilka lärdomar vi kan dra av den. Sedan har vi satt en ny strategi till 2027 som rör våra verksamhetsområden som vi kommer att presentera, säger Titti Rodling.

Vad ser du mest fram emot?

– Att få träffa alla igen, att få hylla och fira våra pristagare och alla anläggningar som har gjort ett otroligt jobb under pandemin, i kombination med att blicka framåt.

Hur mår skidbranschen just nu?

– Vi gick ju in tufft som alla andra och tappade den första påsken, men sedan gjorde alla anläggningar ett fantastiskt arbete för att erbjuda trygga och fina ute-upplevelser under dessa år, inte minst med hjälp av digitala lösningar. Nu skulle jag säga att branschen mår bra, vi vet att vi har haft en jättefin säsong och att vi har fler stora satsningar på gång runt om i landet där vi utvecklar våra skidområden under kommande år.

Vad blir mest spännande inför kommande säsong?

– Att se om semestertrenden, där fler svenska gäster har hittat till oss, kommer att hålla i sig. Det finns ju ett annat oroligt läge nu som också påverkar oss, men vi tror att hemmamarknaden och svenska gäster fortsatt kommer att vara jättestarka, säger Titti Rodling.

LÄS ÄVEN: ”Kampanj uppmärksammar Sveriges lokala skidanläggningar”

Tältet som kan bli sommarens marginalförstärkare

Tältet som kan bli sommarens marginalförstärkare

Glampingkonceptet blir alltmer populärt och inte undra på det. ”Med ett riktigt bra glampingtält känns det som att sova under bar himmel”, säger Ulf Waldekrantz, som representerar Nordisk på den svenska marknaden...