Annons

Hon är Clarion Signs nya hotelldirektör

zoom Jessica Norgren tillträdde sin nya tjänst som hotelldirektör på Clarion Hotel Sign 5 april
Jessica Norgren tillträdde sin nya tjänst som hotelldirektör på Clarion Hotel Sign 5 april
KARRIÄR. Jessica Norgren beskriver sig som en typisk serviceperson som får energi av mötet med nya människor. 
Annons

Jessica Norgren kommer närmast från Clarion Hotel Arlanda där hon 2012 blev hotellchef. Två år senare avancerade hon till vd och innan dess var hon ansvarig för flygplatsbolaget Swedavias service till passagerare på Stockholm-Arlanda Airport.

Nu går hon till sin nya roll som hotelldirektör på Clarion Hotel Sign.

 

Grattis till nya tjänsten, hur känns det? 

– Det känns otroligt roligt och spännande. Jag är ödmjuk inför det faktum att Clarion Hotel Sign är Stockholms största hotell.

 

Vilka är dina största utmaningar nu? 

– Att lära känna citys förutsättningar och, tillsammans med teamet på Clarion Hotel Sign, göra det bästa vi kan för varje gäst.

 

Vilka är dina största utmaningar på sikt? 

– Att över tid säkerställa att Clarion Hotel Sign ärförstahandsvalet för gäster när det handlar om måltider, möten eller övernattningar i city.

 

Vad gillar du i din roll?

– Att ha möjlighet att jobba med strategiska frågor nära kollegor och nära gäster i en minutoperativ vardag.

 

Varför valde du hotellbranschen?

– Jag har jobbat i branschen sedan helgjobbet då jag gick i gymnasiet och jag tror jag är en typisk ”serviceperson” som får energi av möten med människor.

 

Vad fick dig att ta steget till att byta jobb? 

– Jag har varit på Clarion Hotel Arlanda i över fyra år, och jag tror att alla mår bra av att ibland utsätta sig för förändring. Clarion Hotel Sign är ett fantastiskt hotell och jag är oerhört glad över förtroendet att få leda det.

 

Hur tacklar du motgångar? 

– Jag gör snabbt en plan och jobbar, tillsammans med mina kollegor, för att nå målen i den.

 

Vilka egenskaper gör en bra hotell-vd? 

– Att man drivs av positiv energi, äkta omtanke om människor, såväl kollegor som gäster, och förmågan att snabbt få saker gjorda.

 

Hur mycket gästkontakt kommer du att ha i din nya tjänst?

– Jag kommer, precis som tidigare, att träffa massor av gäster. Det är en del av mitt sätt. Jag träffar och pratar med gäster varje dag.

 

Har du någon hjärtefråga? 

– Jag brinner för allas rätt och möjlighet att känna meningsfullhet i jobbet och att alla är lika mycket värda.

 

Tältet som kan bli sommarens marginalförstärkare

Tältet som kan bli sommarens marginalförstärkare

Glampingkonceptet blir alltmer populärt och inte undra på det. ”Med ett riktigt bra glampingtält känns det som att sova under bar himmel”, säger Ulf Waldekrantz, som representerar Nordisk på den svenska marknaden...