Annons

Martin ”Miss Inga” Johansson i en ny bransch: ”Jag behåller min expertis”

zoom Martin
Martin "Miss Inga" Johansson ska ta Royal Park STHLM till nya höjder. Bild: Niklas Palmklint och Pressbild
NYHETER: Martin ”Miss Inga” Johansson har svart bälte i nöjesbranschen och ska nu göra Royal Park STHLM mer levande. – Hotellet ska sättas på både Stockholms och den internationella nöjeskartan, säger han.
Annons

Royal park STHLM satsar 100 miljoner för att etablera sig i nöjesvärlden. Pengarna ska användas för att rusta upp hotellets standard och göra Royal Park till en mer lockande destination inom nöjeslivet. Som en del av den stora satsningen har mångsysslaren och nattklubbsentreprenören Martin ”Miss Inga” Johansson rekryterats.

– Det känns helt underbart, jag har fått liknande erbjudanden tidigare men då har det aldrig känts rätt. Royal Park STHLM är 40 000 kvadratmeter stort, här finns yta att hitta på saker och jag har överskottsenergi efter pandemiåren. Nu får jag köra fullt ut, det kommer hända så mycket! Säger Johansson om sin nya roll som kreativt ansvarig och konstnärlig ledare på hotellet.

Hotellet tar en helvändning och ska gå från ett traditionellt konferenshotell till att bli en del av inte bara Stockholms utan även det internationella nöjeslivet.

– Det ska vara en lite internationell känsla, jag gillar det själv. Vdn har jobbat över fyra kontinenter och har redan det internationella tänket, han har fått in mig på samma bana. Sen är jag redan ganska osvensk i både uttryck och språk, jag bara kör på.

Johansson förklarar ett en utmaning som kan uppstå är att få med alla på tåget. Från tidigare erfarenheter menar han att det ibland inte är det enklaste saken när det gäller en så stor förändring som Royal Park STHLM gör.

En ny bransch

Martin Johansson har svart bälte inom nöjesbranschen men i sin nya roll på Royal Park STHLM intar han en ny arena.

– Det ska bli roligt att lära känna en ny bransch samtidigt som jag får behålla min expertis. Jag ska få hotellet mer levande! En av mina styrkor är mitt breda kontaktnät, jag känner gamla statsministrar, gangsters och allt där emellan. Man kommer inte riktigt veta vad man får, det blir en spänning som jag tror passar in i hotellmiljön.

Under sommaren har det hållits ett par evenemang. Royal Parks stora yta har gjort det möjligt för besökarna att hålla avstånd utifrån rekommenderade restriktioner. Restriktionerna har också gjort det svårt för långsiktig planering men eftersom de nu ska lätta har Johansson fyllt på årets eventkalender.

På Royal Park STLMs tusentals kvadratmeter finns bland annat gym, boxningsring, en stor uteterrass som rymmer cirka 1600 personer, en helt nybyggd arena som enligt Johansson påminner om en panoramabra i Berlin. Det finns även pool, badplats och badtunna. Johansson planerar att använda sig av alla utrymmen för att göra hotellet mer levande.

– Närmast kommer det vara möjligt att boka en självförsvarskurs, gå på matevent och vi kommer hålla i en livepodd med en av Sveriges största poddar. Jag har satt mig själv i en show tillsammans med bland annat Lilli och Sussie och Måns Möller. Showen kommer vara en tillbakablick på de två senaste åren och fira allt vi inte kunnat göra i grupp. Det kommer även finnas konstutställningar att besöka med verk från olika fotografer och konstnärer.

Ett mål Johansson har är att vara inkluderande. Showerna och eventen ska inte bara tillhöra en genre utan det ska finnas något för alla.

Höga förväntningar

Den satsning som Royal Park står inför kan tänkas ta tid men Johanssons förhoppningar är goda. Hans prognos säger att tillställningar kommer vara fullbokade redan nästa sommar.

– Det jag gör är alltid lekfullt och kul och detta kommer jag fortsätta med även i hotellbranschen. Det ligger ju bara tolv minuter från Stureplan och det är upp till oss att göra event värda att åka hit för. Vi kommer ha konserter och shower med etablerade namn och jobba med stora aktörer. Det kommer gå fort att göra Royal Park till en Stockholmsklassiker.

Tältet som kan bli sommarens marginalförstärkare

Tältet som kan bli sommarens marginalförstärkare

Glampingkonceptet blir alltmer populärt och inte undra på det. ”Med ett riktigt bra glampingtält känns det som att sova under bar himmel”, säger Ulf Waldekrantz, som representerar Nordisk på den svenska marknaden...