/https%3A%2F%2Fwww.besoksliv.se%2Fwp-content%2Fuploads%2F2018%2F09%2FSka%CC%88rmavbild-2018-09-25-kl.-17.06.59.png)
Det vill morgondagens turister äta
NYHETER. Hur fångar man matintresserade utländska turister i framtiden? Det ska forskare och representanter från besöksnäringen diskutera under en ny mat- och turismkonferens i Göteborg.
NYHETER. Hur fångar man matintresserade utländska turister i framtiden? Det ska forskare och representanter från besöksnäringen diskutera under en ny mat- och turismkonferens i Göteborg.
NYHETER. Krögaren är tillbaka på Stockholms krogscen tillsammans med Stureplansgruppen. ”Jag har fått fria händer att skapa ett kök som har har saknats i Stockholm."
NYHETER. Inför årets Halloweenfirande gjorde Liseberg en reklamfilm som visade upp en av de nya attraktionerna. Men filmen stoppades av kanalerna då den bedömdes som för läskig.
Landets fjälldestinationer ger en stereotyp bild av män och kvinnor, enligt en ny undersökning från Etour.
Hultsfredsfestivalen har återupplivats – åtminstone minnet av den. Nu finns nämligen ”Hultsfred – The Walk”, en app och en promenadslinga som ska locka både gamla och nya besökare till Hultsfred.
Krögarna Tareq Taylor och Paul Svensson öppnar en ny, gemensam krog och mathandel i Sundbyberg utanför Stockholm.
NYHETER. Camilla Nyman lämnar Göteborg & Co för uppdraget att stärka Elite Hotels position i Göteborg samtidigt som hon med en ny hatt vill fortsätta att stärka besöksnäringen i staden.
NYHETER. Individuell lönesättning och fler möjligheter till vidareutbildning är andra insatser som kan få fler att vilja göra karriär och stanna i besöksnäringen.
NYHETER. Med hotellsatsningar, nya nedfarter och investeringar i större liftsystem vill svenska skidanläggningar dra besökare till fjälltopparna kommande vintersäsong.
NYHETER. Se till att få med dig invånarna, ha utveckling som ledstjärna och våga testa, det är tre saker att tänka på när man ska börja marknadsföra en region eller destination.