/https%3A%2F%2Fwww.besoksliv.se%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F06%2Fanne-barkevall.jpg)
Campingdrottningen växlar upp på Böda Sand i sommar
SOMMARINTERVJU. Vd Anna Barkevall har camping i blodet. I sommar händer det extra mycket på hennes anläggning Böda Sand. Ambitionerna inför nästa år är minst lika höga
SOMMARINTERVJU. Vd Anna Barkevall har camping i blodet. I sommar händer det extra mycket på hennes anläggning Böda Sand. Ambitionerna inför nästa år är minst lika höga
SOMMARINTERVJU. För Jeanette Bohman finns det ingenting som heter semester. På hennes gästgiveri är beläggningsgraden över 95 procent under sommaren.
NYHETER. Inlåst i Luleås svar på Alcatraz. Nu kan det bli verklighet när hotellentreprenören Stefan Karlsson ger sig in i upplevelseindustrin. Med en investering om 150 miljoner i ryggen väntas ett upplevelsecentrum lock...
NYHETER. Nu får Emil ta plats i snickerboa. Investeringspengen i ett fiktivt dödsrike slår nytt rekord i Vimmerby. ”Vi satsade hårt på Katthult men har aldrig tidigare lagt lika stora resurser på ett område”, säger Jocke...
NYHETER. Lyxburgare, sliders eller bönburgare? I sommar går sju krögare på Arlanda flygplats samman och slår ett gemensamt slag för hamburgare.
NYHETER Linje Tio i Stockholm har kammat hem priset som Nordens bästa bar. Tävlingen hölls i samband med Oslo Bar Show under måndagen. Nu är siktet inställt på att bli en av världens 50 bästa barer
KOLUMN. Krögare på flera håll i landet har sina höjt sina röster för att få till senare öppettider på deras restauranger. Men det är skillnad på vad som gäller i till exempel Visby, Östersund och Malmö. Vi...
NYHETER. Sweden Hotels är en kedja med stark tillväxt – under 2012 ökade de med 19 nya hotell. Bakom framgången ligger en annorlunda syn på affärsrelationen: ”Vi lägger oss inte i driften”, säger Eva Palmgren, vd för Swe...
KARRIÄR. Från Länsstyrelsen till Karlstads kulturnav. Arman Teimouri är kommunikatören som just landat jobbet som Chief of External Relations hos Visit Karlstad där han vill hugga tag i att...
NYHETER. Destinationen Swedish Lapland som varumärke är starkt utomlands. Naturen och den svenska livsstilen lockar enligt målgruppsanalyser. Därför ska regionen nu satsa på att öka den långväga turismen hit. ...