Visita och HRF fortsätter förhandla om nytt avtal
NYHETER. Vid midnatt går avtalet mellan Visita och HRF ut men förhandlingarna mellan de båda parterna är inte klara
NYHETER. Vid midnatt går avtalet mellan Visita och HRF ut men förhandlingarna mellan de båda parterna är inte klara
Glampingkonceptet blir alltmer populärt och inte undra på det. ”Med ett riktigt bra glampingtält känns det som att sova under bar himmel”, säger Ulf Waldekrantz, som representerar Nordisk på den svenska marknaden...
NYHETER. Petter Stordalen köper ytterligare två hotell i Göteborg. ”Vi ska bli dubbelt så stora i Göteborg”, säger han som redan tidigare är en av de största aktörerna på hotellmarknaden i stan
KARRIÄR. Katarina Romell tänkte stanna länge som konsult på sitt och maken Melker Anderssons familjeföretag F12. Samtidigt kunde hon inte låta bli att snegla på Görvälns Slott och Hufvudsta gård. När erbjudandet om VD-sk...
NYHETER. En win-win. Så kan situationen i Jokkmokk sammanfattas. Efterfrågan på samiska besöksmål är nämligen större än utbudet. Därför går 15 samiska aktörer inom besöksnäringen ihop för att formellt samarbeta för att ö...
NYHETER. Med samverkan mellan turistföretagen, nischade evenemang och en satsning på regionala besökare. Så ska Visit Trelleborg öka stadens turismomsättning med 15 procent – till nära en miljard kronor
NYHETER. Joacim Johansson, vd för Astrid Lindgrens Värld, tror på ett starkt 2017 efter två toppår. ”Just nu ser det väldigt positivt ut. Tittar man på bokningen i vårt boende så har vi en ökning på 20 procent jämfört me...
NYHETER. Franchisekedja – men personlig ändå. Går det? Jajamensan. Det har Wayne’s Coffee, som i dagarna vann utmärkelsen Årets Franchisekedja hela 88 bevis på. Och fler lär det bli
NYHETER. Prestigefyllda restaurangutmärkelsen World’s 50 Best Restaurants börjar räkna baklänges. Redan nu släpper de namnen på ställen som kvalar in på plats nummer 51-100. Här hittas bland annat Magnus Nilssons restaur...
NYHETER. Guld i både VM och OS. Det är målbilden för det nya Kocklandslaget som presenterades under tisdagen.
NYHETER. Besöksnäringen i Dalarna går samman i ett nytt destinationsbolag, Visit Dalarna. Ett stärkt varumärke ska säkra tillväxt och fler utländska besökare