Så stöttar de personalen i krisen
NYHETER. Digitala arbetsförmedlingar, språkkurser, virtuella stormöten och peppande tillrop i sociala medier. Hotellkedjorna använder olika medel för att stötta sin uppsagda personal.
NYHETER. Digitala arbetsförmedlingar, språkkurser, virtuella stormöten och peppande tillrop i sociala medier. Hotellkedjorna använder olika medel för att stötta sin uppsagda personal.
Glampingkonceptet blir alltmer populärt och inte undra på det. ”Med ett riktigt bra glampingtält känns det som att sova under bar himmel”, säger Ulf Waldekrantz, som representerar Nordisk på den svenska marknaden...
NYHETER. Fredrik Eriksson driver Långbro Värdshus och Restaurang Nationalmuseum i Stockholm. Medan den ena verksamheten är helt nedstängd går den andra, efter omständigheterna, bra.
NYHETER. Hotellkedjan Winn Group erbjuder uppsagd personal utbildning för att kunna utvecklas och gå vidare.
NYHETER. Snart ökar möjligheten till att snabbt kunna ta sig till och från Gotland. ”Det här påverkar besöksnäringen positivt”, säger Frida Ganshed på Gotlands besöksnäring.
NY PÅ JOBBET. Att tillträda som vd för Nääs Fabriker under den nuvarande krisen skrämmer inte Kristina Christofferson. ”Vi har ställt om, anpassat oss och ser nu framåt”, säger hon.
NYHETER. Yrkesakademin styrde om för att kunna lansera sin nya korttidsutbildning för besöksnäringen redan innan sommaren – och platserna tog slut direkt.
NYHETER. Trotsar krisen - till stammisarnas glädje.
NYHETER: Vd Lotta Gisenfeld Boman är orolig för hur länge konferensanläggningen Sigtunahöjden kan hålla ut.
INTERVJU. Shahab Sayardoust, legitimerad psykolog och rådgivare, berättar för Besöksliv vad man ska tänka på som företagsledare i kristider.
NYHETER. Gastronomin behöver goda nyheter i dessa tider, tyckte Per Bengtsson, ägare av PM & Vänner i Växjö. Lösningen blev en Michelinrutt för foodies tillsammans med krögarkollegan Daniel Berlin i Skåne-Tranås.