/https%3A%2F%2Fwww.besoksliv.se%2Fwp-content%2Fuploads%2F2019%2F08%2FDebaser-krav.jpg)
KRAV-certifierade Debaser: ”En ren ekonomisk uppsida”
NYHETER. Kroggruppen Debaser i Stockholm har jobbat hårt med att kommunicera sin KRAV-certifiering som blev klar 2018.
NYHETER. Kroggruppen Debaser i Stockholm har jobbat hårt med att kommunicera sin KRAV-certifiering som blev klar 2018.
NYHETER. Genom att bli bättre på prata om sitt hållbarhetsarbete kan hotell, restauranger och andra mataktörer öka sin försäljning – därför startar Visit Sweden en utbildning i hållbarhetskommunikation.
NYHETER. Destinationen Swedish Lapland ökar sin omsättning mer än antalet gästnätter - besökarna spenderar mer på plats. ”Vi har många innovativa entreprenörer som är bra på att paketera naturupplevelser”.
NYHETER. Stureplansgruppen öppnar en takrestaurang på 16:e våningen med jätteterrass och ett event- och konferenscenter.
NYHETER. Hur kan den svenska besöksnäringens marknadsföring bli mindre stereotyp och mer inkluderande? Det är en fråga som ett nytt forskningsprojekt vid Malmö universitet försöker hitta svar på.
NYHETER. Idag presenteras de 80 nordiska restauranger som är nominerade i nya 360°Eat Guide, - restaurangguiden som bedömer både gastronomi och hållbarhet.
NYHETER. Ett enklare och mer lättillgängligt matkoncept ska få gästerna att komma tillbaka oftare. "Det ska kännas som att komma hem", säger krögaren Erik Videgård.
NYHETER. ”Uppköpet av Kämp Collection Hotels är en av de viktigaste affärerna jag gjort i hotellbranschen”, säger norske hotellkungen.
NYHETER. Anrika restaurang Skeppet i Gävle återuppstår – nu med krögarduon Anders Mårdäng och Camilla Skoog vid rodret.
NYHETER. Kocken William Brittsjö tror att en seger i Yrkes-VM i Kazan kan få stor betydelse för den framtida karriären.