/https%3A%2F%2Fwww.besoksliv.se%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fmeet_the_locals.jpg)
Här skapas unik turism av lokalborna
NYHETER. Många menar att man inte upplevt ett land fullt ut förrän man träffat lokalinvånarna. Det ska Turistrådet Västsverige nu råda bot på med sitt rykande färska initiativ Meet the Locals
NYHETER. Många menar att man inte upplevt ett land fullt ut förrän man träffat lokalinvånarna. Det ska Turistrådet Västsverige nu råda bot på med sitt rykande färska initiativ Meet the Locals
NYHETER. Den första sommarsäsongen närmar sig för det numer åretruntöppna ishotellet i Jukkasjärvi. ”Vårt viktigaste mål är att det ska gå enligt planerna”, säger Jukka Pekka Pajunen nytillträdd vd för Icehotel Jukkasjär...
NYHETER. Under söndagen gick Sommelier-SM av stapeln i Stockholm. Fredrik Lindfors kammade för andra året i rad hem prisbucklan
NYHETER. Nu står det klart att Ansia Camping i Lycksele fått en femstjärnig status. ”Det skänker trovärdighet till vårt varumärke att vi har högsta status och det är en viktig konkurrensfaktor”, säger Helen Arnesson, cam...
KARRIÄR Tomas Ringsby Petersson tar med sig en lång erfarenhet av idrottsrörelse och föreningsliv till uppdraget som ny styrelseordförande i medlemsorganisationen SCR Svensk Camping. Ökad digitalisering och tydligare byg...
NYHETER. Vid midnatt går avtalet mellan Visita och HRF ut men förhandlingarna mellan de båda parterna är inte klara
NYHETER. Petter Stordalen köper ytterligare två hotell i Göteborg. ”Vi ska bli dubbelt så stora i Göteborg”, säger han som redan tidigare är en av de största aktörerna på hotellmarknaden i stan
KARRIÄR. Katarina Romell tänkte stanna länge som konsult på sitt och maken Melker Anderssons familjeföretag F12. Samtidigt kunde hon inte låta bli att snegla på Görvälns Slott och Hufvudsta gård. När erbjudandet om VD-sk...
NYHETER. En win-win. Så kan situationen i Jokkmokk sammanfattas. Efterfrågan på samiska besöksmål är nämligen större än utbudet. Därför går 15 samiska aktörer inom besöksnäringen ihop för att formellt samarbeta för att ö...
NYHETER. Med samverkan mellan turistföretagen, nischade evenemang och en satsning på regionala besökare. Så ska Visit Trelleborg öka stadens turismomsättning med 15 procent – till nära en miljard kronor