Fett från restauranger ska fortsatt klassas som hushållsavfall
NYHETER. Efter att ärendet åter tagits upp i Miljö- och hälsoskyddsnämnden, står man fast vid att fett från restauranger ska betraktas som hushållsavfall.
NYHETER. Efter att ärendet åter tagits upp i Miljö- och hälsoskyddsnämnden, står man fast vid att fett från restauranger ska betraktas som hushållsavfall.
Glampingkonceptet blir alltmer populärt och inte undra på det. ”Med ett riktigt bra glampingtält känns det som att sova under bar himmel”, säger Ulf Waldekrantz, som representerar Nordisk på den svenska marknaden...
NYHETER. Med nya lokaler för utställningar, musik och teater ska Junibacken locka 20 000 fler besökare per år när nöjesanläggningen gör sin största investering någonsin.
NYHETER. Textile Fashion Center i Borås öppnar hotell – åtminstone ett tillfälligt hotellrum på Hotell Borås. Satsningen är en del av Best Westerns nya koncept Pop In.
NYHETER. Vadstena Klosterhotell tar över verksamheten på Vadstena slott. "Vi vill öka turismen i Vadstena, säger Matilda Milton" som driver det prisbelönta hotellet tillsammans med familjen Milton.
NYHETER: När tävlingen Fast Food Awards avgjordes igår fick SJ ta emot pris för sitt nytänkande samarbete med ekologiska restauratören Kalf & Hansen.
NYHETER. För att råda bot på kockbristen och attrahera nya medarbetare startar Scandic Hotels ett eget kocklag som ska fungera som förebilder.
NYHETER. Sälens internationella flygplats väntas bli ett rejält lyft för hela regionen – nu storsatsar besöksnäringen: ”Vi utökar hela skidområdet och investerar 350 miljoner”, säger Gustav Eriksson på Kläppen.
NYHETER. Regeringens förslag om rökförbud på uteserveringar möter kritik från Visita såväl som enskilda krögare.
NYHETER. Många hävdar att de fysiska turistbyråernas framtid är hotad. Men ny forskning visar att många turister skattar dem väldigt högt. "Turistbyråerna ses som sann lyx", säger Malin Zillinger.
NYHETER. Vimmerby, Västervik och Visby har massor gemensamt. Tillsammans gör de en stor investering för att marknadsföra sig som en turistregion, mot svenska storstadsbor och tyskar.