Nya Hotel Frantz: ”Fler söker sig till annorlunda hotell”
NYHETER. Anrika Hotell Anno 1647 vid Slussen i Stockholm byter namn och skepnad.
NYHETER. Anrika Hotell Anno 1647 vid Slussen i Stockholm byter namn och skepnad.
Glampingkonceptet blir alltmer populärt och inte undra på det. ”Med ett riktigt bra glampingtält känns det som att sova under bar himmel”, säger Ulf Waldekrantz, som representerar Nordisk på den svenska marknaden...
NYHETER. Yrkesakademin startar en enskild kurs i affärsekonomi för företagare i besöksnäringen. ”Ska på sikt kunna bidra till att utveckla verksamheterna ”, säger utbildningschef Lena Flodin.
NYHETER. Frantzéngruppen säljer krogarna The Flying Elk, Corner Club och Gaston som en del av ett större förändringsarbete i restauranggruppen.
NYHETER. Flera av Sveriges mest meriterade kockar samt två prisbelönta kockar från Spanien och Slovenien sitter i juryn för Årets Kock 2019.
NYHETER. Kroggruppen Debaser i Stockholm har jobbat hårt med att kommunicera sin KRAV-certifiering som blev klar 2018.
NYHETER. Genom att bli bättre på prata om sitt hållbarhetsarbete kan hotell, restauranger och andra mataktörer öka sin försäljning – därför startar Visit Sweden en utbildning i hållbarhetskommunikation.
NYHETER. Destinationen Swedish Lapland ökar sin omsättning mer än antalet gästnätter - besökarna spenderar mer på plats. ”Vi har många innovativa entreprenörer som är bra på att paketera naturupplevelser”.
NYHETER. Stureplansgruppen öppnar en takrestaurang på 16:e våningen med jätteterrass och ett event- och konferenscenter.
NYHETER. Hur kan den svenska besöksnäringens marknadsföring bli mindre stereotyp och mer inkluderande? Det är en fråga som ett nytt forskningsprojekt vid Malmö universitet försöker hitta svar på.
NYHETER. Idag presenteras de 80 nordiska restauranger som är nominerade i nya 360°Eat Guide, - restaurangguiden som bedömer både gastronomi och hållbarhet.